کرانچار: پست حاج‌صفی را تغییر دادم که جام جهانی را از دست ندهد/ آرش افشین مثل جباری شده بود

فروردین ۱۴۰۳

ورزش > لیگ برتر – تسنیم نوشت:

سرمربی سپاهان گفت: موقعیت‌های ما بیشتر از استقلال بود اما فقط یک مهاجم گلزن کم داشتیم.

زلاتکو کرانچار پس از پایان دیدار سپاهان و استقلال در کنفرانس مطبوعاتی گفت: بازی خوبی انجام شد و توانستیم کیفیت بالایی در این بازی داشته باشیم اما من فکر می‌کنم موقعیت‌های ما بیشتر بود.

وی افزود: بیشتر موافق این هستم که ما موقعیت‌های بیشتری روی دروازه استقلال ایجاد کردیم که آنها در فاز دفاعی کار کردند تا در ضدحمله بتوانند کاری برابر ما انجام دهند. خوشحالم که بازی برجسته‌ای از خود نشان دادیم و در این مسابقه نبض بازی دست ما بود. وقتی توانستیم ۱۵ کرنر بزنیم و بیش از ۳۰ شوت به سمت دروازه استقلال روانه کنیم نشان می‌دهد که ابتکار عمل دست ما بود.

سرمربی سپاهان با بیان اینکه بازهم موقعیت‌های این تیم از دست رفت، گفت: برای چندمین بار توانستیم موقعیت‌های بسیاری خلق کنیم اما این موقعیت‌ها تبدیل به گل نشد. باید به تیمم تبریک بگویم که اگرچه نتوانستیم پیروز شویم اما این بازی به اعتماد به نفس بازیکنان ما کمک کرد تا در مسابقات آتی بتوانیم بهتر بازی کنیم. در بازی با استقلال تنها چیزی که کم داشتیم یک مهاجم گلزن بود.

کرانچار تاکید کرد: جای خوشحالی دارد که امروز بازیکنان جوان بسیاری توانستند برای تیم ما بازی کنند. این خوشحالی هم برای کادر فنی و هم برای باشگاه سپاهان است که بازیکنان تیم‌های پایه‌مان در این بازی مطرح شدند. هرچند آنها قبلا هم بازی‌های خوبی به نمایش گذاشته بودند اما امروز علی کریمی، شریفی، جهان‌عالیان و امیرحسین کریمی بازی خوبی انجام دادند. آنها در رده‌های پایه بهترین گلزنان بودند و امیدواریم بتوانیم در آینده از آنها استفاده بیشتری کنیم.

وی دربارهٔ اینکه پست احسان حاج‌صفی تغییر کرده بود اظهار داشت: درست است و حاج‌صفی دوباره در هافبک چپ بازی می‌کرد. همانطور که قبلا در سپاهان و بعد از آن در تراکتورسازی در هافبک چپ بود دوباره تصمیم گرفتیم احسان در این پست بازی کند. او بعد از رفتن جباری و در نقشی که ما برایش تعیین کرده بودیم کار خود را انجام می‌داد وهافبک خطرناکی هم بود که می‌توانست در لحظه هر حریفی را به خطر بیندازد اما در بازی ایران و تایلند در هافبک چپ بازی کرد و ما هم تصمیم گرفتیم پست او را تغییر دهیم.

سرمربی سپاهان ادامه داد: بعد از اینکه کادر فنی تیم ملی اعلام کرد بازیکنان باید در پستی که تعیین شده بازی کنند و در غیر اینصورت جام‌جهانی را از دست می‌دهند تصمیم گرفتیم پست حاج‌صفی را تغییر دهیم چرا که اکنون نزدیک جام‌جهانی هستیم و خواستیم به احسان کمک کنیم و او به پست اولیه‌اش بازگردد. او حتی در هافبک چپ هم می‌درخشد و ما هم در میانه میدان بازیکنان خوبی چون جهان‌عالیان و کریمی را داریم و اکنون تنها در بحث گلزنی یک بازیکن کم داریم.

کرانچار با بیان اینکه به ملی‌پوشان پیشنهاد شده بود در پست‌های تعیین شده بازی کنند گفت: ملی‌پوشان این موضوع را به ما انتقال دادند و ما هم می‌خواهیم که بازیکنان ملی‌پوشمان مدام در اردوهای تیم ملی باشند. چون آنها سزاوار حضور در تیم ملی کشورشان می باشند. در واقع حاج‌صفی یک بازیکن چند پسته است و به راحتی می‌تواند در سیستم ۱-۳-۲-۴ هم به عنوان هافبک و پشت مهاجم بازی کند و هم به عنوان هافبک چپ که این برای ما جای خوشحالی دارد.

وی در خصوص جدایی آرش افشین از سپاهان و پیوستن این بازیکن به فولاد خوزستان تصریح کرد: چنین موردی را قبلا تجربه کرده بودیم. قضیه افشین هم مانند قضیه جباری بود. ما تمام تلاش خود را می‌کنیم که حواس این بازیکنان به تمرین باشد و انگیزه‌اش را از دست ندهد اما این بازیکن (افشین) با فولاد اهواز وارد مذاکره شده و به نوعی تمام افکارش معطوف به اهواز بود. اتفاقا پس از بازی تیم ما با فولاد خوزستان بازهم افشین با اهوازی‌ها صحبت کرده بود.

سرمربی سپاهان ادامه داد: بعد از این بازی زمانی که به اصفهان آمدیم افشین بسیار مسئولانه و مقابل تمام بازیکنان گفت که از همه معذرت می‌خواهم که نتوانستم کیفیت خوبم را برای سپاهان به نمایش بگذارم. بعد از این مسئله ما هم به کمک رفتیم و اجازه دادیم از سپاهان جدا شود. دقیقا مانند همان شرایطی که به جباری اجازه خروج دادیم. ما از جانب خودمان برای نگه داشتن این بازیکنان دست به هر اقدامی زدیم اما واقعا بازیکنی مانند افشین از نظر فکری آماده نبود. من از او تشکر می‌کنم که در کمال حرفه‌‌ای‌گری‌ از هم‌تیمی‌هایش معذرت خواهی کرد و مدیریت باشگاه اجازه داد تا او این تیم را ترک کند.

کرانچار در واکنش به صحبت یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه چرا سپاهان این فصل ستاره ندارد تاکید کرد: من این مسئله را از جانب شما می‌پذیرم. شاید ما ستاره نداشته باشیم اما باید متذکر شوم که ستاره واقعی آن کسی است که وقتی با اختیار خودش با تیمی قرارداد امضا می‌کند تمام رفتارها و فکر و خیالش معطوف به آن تیم باشد. به این بازیکن می‌گویم ستاره نه اینکه شخصی به تیمی بیاید و قرارداد امضا کند جسم و روحش جای دیگری باشد اگر اینطور شود ستاره بودنش به چشم نمی‌آید.

وی در مورد اینکه چرا خط حمله سپاهان عملکرد مناسبی ندارد عنوان کرد: طبیعتا باید روی این مسئله کار کنیم و در خط حمله موثرتر باشیم. باید در کنار غلامی بازیکنی را قرار بدهیم که استعداد خودش را نشان بدهد و تاثیرگذار باشد. در واقع باید اینطور بگویم که نتیجه بازی امروز صفر – صفر شد اما شما قضاوت کنید که بازی در اختیار چه تیمی بود. همه دیدند رحمتی امروز یکی از بهترین فرم‌هایش را پشت سر گذاشت و در ۳ مورد دروازه تیمش را نجات داد.

وی اظهار داشت: برای ما نتیجه مساوی نمی‌تواند بد باشد و بد این است که ببازیم. در مجموع باید بگویم برای برطرف کردن این مشکل هنوز دست نکشیدیم و با ۳ بازیکن که یکی از آنها پلی‌میکر و ۲ نفر دیگر مهاجم خارجی می باشند وارد مذاکره شدیم. فقط باید تا ۱۶ دی ماه که فصل نقل و انتقالات خارجی آغاز می‌شود صبر کرده تا این بازیکنان را جذب کنیم. ما این بازیکنان را برای لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا می‌خواهیم.

۲۵۲ ۴۱


RSS
ماخذ: خبر آنلاین
باز نشر: پایگاه اینترنتی خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.