کرایه اتوبوس های مسافربری درایام نوروز ۲۰درصد افزایش می یابد

۳۰ام بهمن ،

ˈحسن عبدالملکیˈ روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سبب افزایش کرایه اتوبوس در ایام اجرای طرح نوروزی جابجایی مسافر، مربوط به تورم اخیر نیست بلکه جبران هزینه ناشی از یک سر بازگشت خالی اتوبوس هاست.

وی اضافه کرد: بعد از ۱۶ فروردین آینده کرایه اتوبوس های مسافربری برون شهری به قیمت قبل برمی گردد.

معاون اداره کل حمل و نقل و پایانه های استان تهران در مورد تردد یک سر خالی اتوبوس مسافربری در طرح نوروزی اظهار کرد: در روزهای اول از مسافرت های نوروزی، بیشتر اتوبوس ها از تهران به مقصد شهرهای مختلف به صورت پر می روند و تقریبا خالی برمی گردند و در ایام پایان تعطیلات نوروزی برعکس از تهران به شهرستان ها خالی می روند و پر برمی گردند.

عبدالملکی افزود: این مبلغ کرایه دریافتی در اصل هزینه رفت و برگشت یک اتوبوس است که فقط ۲۰ درصد از هزینه برگشت اتوبوس خالی را پوشش می دهد و ربطی به افزایش سطح عمومی قیمت ها ندارد.

وی تصریح کرد: طرح نوروزی جابه‌جایی مسافران به مدت ۲۲ روز از ۲۴ اسفند تا ۱۶ فروردین ماه اجرا می گردد در این طرح بر فعالیت شرکت‌ها، رانندگان و نحوه سرویس‌دهی به مسافران به صورت محسوس و نامحسوس، نظارت و کنترل می گردد.

وی گفت: کسانی که پیشنهاد، انتقاد و یا شکایتی از وضعیت موجود در جابجایی مسافران دارند می توانند به سامانه الکتریکی به شماره ۳۰۰۰۱۴۳ پیامک بفرستند، یا با شماره تلفن سازمان حمل و نقل و پایانه های استان تهران ۸۸۹۰۵۷۰۳-۰۲۱ تماس بگیرند، یا به پایگاه اینترنتی سازمان www.tehran.rmto.ir مراجعه و نظر خود را مطرح کنند.

عبدالملکی بر پیش خرید بلیت اتوبوس برای تعطیلات نوروزی تاکید کرد.

به گفته وی مبلغ کرایه تمامی شهرهای مقصد در سردر دفاتر و محل های فروش بلیت مسافری نصب شده است.

وی افزود: اجباری برای خرید بلیت برای کودکان زیر ۵ سال نیست ولی در صورت نیاز، مسافران می توانند برای این کودکان بلیت خریداری کنند.

متقاضیان خرید اینترنتی بلیت نوروزی که پیش فروش آن از ۲۳ بهمن ماه آغاز شده می توانند با مراجع به آدرس یکی از پایگاه اینترنتی های www.mosaferyar.ir ، www.payaneh.ir ، www.safar724.ir یا به آدرس پایگاه اینترنتی یکی از شرکت های مسافربری، نسبت به پیش خرید بلیت مقصد مورد نظرشان اقدام نمایند.

طبق اعلام قبلی، پیش فروش حضوری بلیت نوروزی اتوبوس های مسافربری از اول اسفند از طریق پایانه های مسافربری ، دفاتر فروش بلیت سطح شهر و آژانس های خدمات مسافرتی صورت می گیرد.

تهرام/۱۶۹۹/ ۱۸۲۳

انتهای پیام /*

Economic@irna.ir


www.irna.ir
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.