کرباسیان; فولاد هرمزگان حاصل تجارب صنعت فولاد کشور است

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

مهدی کرباسیان معاون وزیر صنعت، معدن ضمن بازدید از خط تولید فولادهرمزگان، با اشاره به ویژگی های این کارخانه افزود: فولادهرمزگان با اشتغال زایی پایدار متخصصان جوان و بهره مندی از ظرفیت های مختلف صنعت فولاد هدف گذاری مناسبی دارد

خبراقتصادی;معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز گفت: فولاد هرمزگان به عنوان پیشرفته ترین کارخانه فولادی کشور با استفاده از ظرفیت تجارب کارخانه های صنعت فولاد کشور ساخته و مورد بهره برداری قرار گرفته است.

مهدی کرباسیان ضمن بازدید از خط تولید فولادهرمزگان، با اشاره به ویژگی های این کارخانه افزود: فولادهرمزگان با اشتغال زایی پایدار متخصصان جوان و بهره مندی از ظرفیت های مختلف صنعت فولاد هدف گذاری مناسبی دارد.

وی بیان کرد: یکی از سیاست های اصلی ایمیدرو به عنوان سازمانی توسعه ای کمک به ایجاد طرح های تولیدی و انجام زیر ساخت های لازم عنوان و افزود وظیفه اصلی ما در سازمان ایمیدرو تسهیل، تسریع و حمایت از سرمایه گذاری ها است، به گونه ای که جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی داخلی و خارجی جزء اصلی ترین دستورات و برنامه کاری ما قرار دارد.

کرباسیان اظهار کرد: مشکلات و مسائل مطرح شده در فولاد هرمزگان با برنامه ریزی و هماهنگی هایی که انجام می گردد حل خواهد شد و نگرانی در این خصوص وجود ندارد.

وی از کمبود برق بعنوان یکی از مشکلات حال حاضر و طرح های توسعه ای صنایع مادر در هرمزگان نام برد و افزود: خوشبختانه مقدمات لازم در خصوص ایجاد یک نیروگاه ۲۴۰ مگاواتی با سرمایه گذاری بخش خصوصی به منظور تامین بخشی از برق مورد نیاز فراهم شده است.

رئیس هیات عامل ایمیدرو همچنین از اضافه شدن ۳۰۰۰ هکتاردیگر به زمین های منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس به عنوان اقدامی مهم از سوی این معاونت طی ۴۰ روز قبل نام برد و گفت: با واگذاری این زمین ها به متقاضیان سرمایه گذاری در آینده شاهد اجرای تعدادی طرح و پروژه از سوی شرکت های سرمایه گذار داخلی و خارجی خواهیم بود.

تعویض موفقیت آمیز روف کوره در فولاد هرمزگان

سرپرست تعمیرات مکانیک فولادسازی فولاد هرمزگان گفت: با تلاش بی وقفه کارکنان تعمیرات فولاد سازی برای اولین بار در فولاد هرمزگان روف کوره شماره یک، بعداز حدود دو سال کارکرد و ثبت شش هزار و ۳۹۱ ذوب با موفقیت انجام شد.

رضا عبداللهی با اشاره به مزایای این عملیات افزود: تعویض روف کوره مزایایی همچون کاهش توقفات اضطراری، بهبود روند تولید و افزایش بهروره ی را دارد.

وی یاد آورشد: در چند ماه اخیر تعمیرات مکرر این روف سبب توقف کوره و کاهش روند تولید شده بود که پس از بررسی بعمل آمده و کار کارشناسی طی جلسات مختلف توسط کارشناسان جوان و متخصص این شرکت و با همکاری واحد های تعمیرات ذوب، تولید و دفتر فنی و برنامه ریزی نت فولاد سازی تصمیم به تعویض آن گرفته شد.

او خاطرنشان کرد: تعویض روف کوره شماره ۲ نیز در آینده ی نزدیک انجام خواهد شد.

سرپرست تعمیرات مکانیک فولادسازی ابراز داشت: محدودیت فضای جهت انجام فعالیت بدلیل وجود داگ هوس به همراه رفع معارضات و همچنین تنظیمات نهایی از مهمترین چالشهای بود که با انگیزه، همدلی ونیروی جوانی پرسنل تعمیرات این مهم با برنامه ریزی های انجام شده به خوبی محقق شد.

وی گفت: واحد تعمیرات به عنوان یکی از واحدهای مستقیم پشتیبان خط تولید پیشرفت چشمگیری در به حداقل رساندن زمانهای توقف از ابتدای راه اندازی تا کنون داشته است که افزایش آمار تولید گویای این مطلب است.


khabareghtesadi.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.