کربکندی: یک لحظه غفلت کردیم، گل خوردیم/ مدیران ذوب آهن عجله‌ای برای تعویض مربی ندارند

سرمربی تیم ذوب آهن گفت: بازی با استقلال می‌توانست برنده نداشته باشد اما فوتبال روی خوشش را به ما نشان نداد.

رسول کربکندی پس از شکست یک بر صفر برابر استقلال در نشست خبری گفت: بازی کیفیت بالایی که از هر دو تیم انتظار می‌رفت را نداشت و دو تیم هنوز به آمادگی کامل نرسیده‌اند. بضاعت ما همین است و با توجه به این بضاعت بد کار نکردیم و چند موقعیت خوب داشتیم و چند شوت خوب زدیم که با واکنش عالی رحمتی مهار شد. آن توپ‌ها گل نشد و یک توپ ساده روی دروازه ما گل شد. من از روند تیم راضی هستم.

وی ادامه داد: به دلیل اینکه مهاجم نداشتیم مجبور شدم مهدی رجب‌زاده را در نوک خط حمله بگذارم. چند موقعیت گلزنی داشتیم که از دست دادیم. طبیعت فوتبال همین است و البته شکل بازی به گونه‌ای بود که می‌توانست برنده نداشته باشد. بیشتر موقعیت گلزنی خلق کردیم و شوت‌های خوبی زدیم اما در نهایت بازنده شدیم و باید بیشتر کار و تلاش کنیم.

کربکندی در مورد اینکه در هفته چندم ذوب‌آهن به شرایط آرمانی می‌رسد، گفت: تا یکی دو هفته دیگر نقاط ضعف تیم را ترمیم می‌کنیم. روز گذشته با یک مهاجم قرارداد بستیم که یکی از مشکلات عمده ما بود. این مهاجم مقدونیه‌ای می‌تواند برای تیمی که مهره‌های زیادی ندارد کارساز باشد. او از هفته هفتم برای ما بازی می‌کند.

وی تاکید کرد: مسئولان ذوب‌آهن می‌دانند با چه بودجه و بضاعتی آمده‌اند و آنچه صحبت کردیم این بود که به ما فرصت بدهند تا کار و تلاش کنیم. با آن بودجه‌ای که تیم بسته شده هر روز یک بازیکن جوان استفاده می‌کنیم و آنها باید به خودباوری برسند و می‌توانند به ما کمک کنند. در بازی با استقلال مثل بازی گذشته شکست خوردیم و فوتبال روی خوشش را به ما نشان نداد. در این دیدار مدافعان همه ضربات سر را زده‌اند ولی یک لحظه غفلت کردند و آن توپ گل شد.

کربکندی افزود: مسئولان هر وقت بخواهند می‌توانند سرمربی را عوض کنند. این مسئله حل شده است و مسئولان ذوب‌آهن هم با توجه به بازیکنانی که از دست داده‌اند و بودجه‌ای که دارند عجله‌ای برای تعویض مربی ندارند.

سرمربی ذوب‌آهن در مورد اینکه کار برای این تیم سخت شده است، گفت: اینقدر که شما نگران هستید ما نگران نیستیم. هنوز هفته سوم است و برخی، تیم‌های حذف شده را تعیین می‌کنند. شما عجول‌تر از ما هستید و این طبیعت کار شماست. شاید از فردا جایگزین‌هایم را هم مشخص کنید.

کربکندی ادامه داد: دو روز پیش در روزنامه مربیانی را که بیرون نشسته‌اند را نوشتند. همه اتفاقات در فوتبال ما لحظه‌ای شده‌ اما تیم‌هایی هم که سرمایه‌گذاری زیادی کردند بازنده شده‌اند. درست است کار سخت است و هیچ تیمی شکست را دوست ندارد اما نمی‌شود تسلیم شد و من از هفته سوم بگویم دست‌هایم بالاست و تسلیم شده‌ام. ۳۱ هفته دیگر باقی مانده و اتفاق‌های تلخ و شیرین زیادی در راه است. با حضور مهاجم مقدونیه‌ای تیم ما کامل‌تر می‌شود و با بازگشت حدادی‌فر بهتر می‌شویم. روند کاری ذوب‌آهن نسبت به هفته اول و دوم بهتر شده و ما ضد فوتبال بازی نمی‌کنیم. بدون امید باید مرد و ما امید داریم و نگران هیچ چیزی جز موفقیت نیستیم.

کربکندی در مورد وقت‌کشی بازیکنان تیمش گفت: اینکه می‌گویید بازیکنانم تمارض کردند قبول ندارم. شوت نکونام به شکم بازیکن ما خورده و او به زمین افتاده است. هیچ وقت در دوران مربیگری‌ام به بازیکنی نگفته‌‌ام خودت را به زمین بینداز. طبیعی است تیمی که شکست خورده نگران نتیجه باشد. شاید یک امتیاز از نظر روانی بر روی کار ما تأثیر داشت اما در عمل یک امتیاز تأثیر زیادی ندارد.

وی گفت: ذوب‌آهن نه آن زمانی که به طور محض دفاع می‌کند و نه آن زمانی که کاملاً هجومی است براساس دستور من نیست. به بازیکنان گفته‌ام با یک برد می‌توانیم از جا بلند شویم. البته منکر این نیستم که اگر یک امتیاز را از استقلال می‌گرفتیم از لحاظ روانی کمک زیادی به ما می‌کرد.

کربکندی در مورد اینکه شما اولین قهرمانی را با ذوب‌آهن آوردید و چرا اکنون به این تیم آمده‌اید که بازیکنانش رفته‌اند، خاطرنشان کرد: همه می‌گویند اگر می‌دانستید شرایط بد است و بازیکنان رفته‌اند چرا به ذوب‌آهن آمده‌اید اما کمتر کسی گفت در چنین شرایط قبول سرمربیگری چنین تیمی شهامت می‌خواهد. من تمام ورزشم از ذوب‌آهن است، نه مشکل مالی دارم و نه نیاز مالی. با کمترین رقم قرارداد امضا کرده‌ام. همه کار می‌کنم تا کار بازیکنان به اعتصاب نکشد.

کربکندی تأکید کرد: خودم نزد این مدیر و آن مدیر می‌روم تا برای بازیکنان پول بگیریم. من به آینده خوش‌بین هستم. آدمی هم نیستم که قول الکی بدهم. ذوب‌آهن اکنون روند رو به جلویی دارد. ما مثل خانواده‌ای هستیم که زمانی پدر خانواده وضعش خوب بود اما اکنون وضعش بد شده است. نباید آن پدر و خانواده را ول کرد. من نمی‌خواهم خجالت‌زده مردم شوم و سلامتی و آبرویم را روی این تیم گذاشته‌ام.

وی در مورد بازی هفته آینده با سپاهان گفت: آن بازی هم مثل همین مسابقه است البته شناخت بیشتری از سپاهان داریم. آن دیدار جنگ دارا و ندار است و باید پیروز شویم. یادم هست زمانی با ذوب‌آهن ۵ هفته بردیم ولی ششم شدیم بنابراین اگر ۴ هفته هم ببازیم ممکن است جایگاه خوبی پیدا کنیم.

۴۳ ۴۳

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.