کرزای: باید از محرم برای تحکیم وحدت میان افغان‌ها استفاده شود

۲۸ آبان ،

رییس‌جمهوری افغانستان از علمای شیعه این کشور خواست، در برگزاری مراسم عزاداری ایام محرم محتاط باشند.

به گزارش تفسیری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حامد کرزای، رییس‌جمهوری افغانستان در دیداری که با اعضای شورای علمای شیعه داشت، تاکید کرد که از ایام محرم باید برای تحکیم وحدت میان افغان‌ها استفاده شود.

در اعلامیه‌ای که بعد از این دیدار در پایگاه اینترنتی رسمی ریاست‌جمهوری افغانستان انتشار یافت، آمده است که علمای شیعه به کرزای گفتند که این شورا امسال رهنمودی را تهیه کرده و در آن بر رعایت نظم، هماهنگی بیشتر و تقویت روحیه اخوت اسلامی تاکید شده است.

محمد اکبری، عضو مجلس نمایندگان و از اعضای شورای علمای شیعه به بی‌بی‌سی گفت: از مبلغان و روحانیون خواسته شده در مجموع سعی کنند مراسم عاشورا طوری برگزار شود که به تحکیم وحدت ملی و اخوت اسلامی بین افغان‌ها کمک کند.

محمد اکبری افزود: در این رهنمود، از همه هم‌وطنان سنی افغانستان که همیشه به صورت مستقیم و یا غیر مستقیم در برگزاری مراسم عزاداری محرم با شیعیان همکار بوده‌اند، سپاس‌گزاری شده است.

علمای شیعه همچنین خواستار توجه جدی نیروهای امنیتی در تامین امنیت مراسم عاشورا شدند. این درخواست علمای شیعه از سوی کرزای پذیرفته شده و وی دستور داده است تا کمیسیون ویژه‌ای برای تامین امنیت مراسم عاشورا ایجاد شود.

سال قبل انفجار انتحاری در روز عاشورا در کابل ۵۴ شهید و حدود ۱۲۰ مجروح به جا گذاشت. نیروهای امنیتی و روحانیون شیعه سعی دارند، از وقوع اتفاق مشابه جلوگیری کنند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.