کرسی شیعه شناسی در آلمان راه اندازی می شود

چهارشنبه ۲۵ مرداد – ۰۲:۵۷:۲۴ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

رییس دانشکده الهیات دانشگاه موسترآلمان از راه اندازی کرسی شیعه شناسی در این دانشکده در آینده ای نزدیک خبر داد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از مرکز خبرحوزه،‌ پروفسور خورشید در حاشیه بازدید از کتابخانه مرحوم آیت الله العظمی مرعشی نجفی در همین خصوص اظهار داشت: این کرسی شیعه شناسی با کمک دانشکده الهیات دانشگاه تهران و بر اساس تفاهم نامه ای که با سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی منعقد شد، در دانشگاه موستر آلمان تاسیس می شود.
وی که دکترای جامعه شناسی دینی دارد، همچنین با اعجاب انگیز خواندن کتابخانه مرحوم آیت الله مرعشی نجفی گفت: بی شک موسس این کتابخانه در جمع آوری این گنجینه ارزشمند نیت قلبی پاک و مقدسی داشته و مشخص است که ایشان به صورت هدفمند به دنبال حفاظت از این آثار گران بها بوده است.
این اسلام شناس آلمانی اضافه کرد: این کتابخانه مایه برکات زیادی بوده که بخش از آن را ما در اینجا ملاحظه می کنیم.
وی با اشاره به این که این کتابخانه واقعا بی نظیر است، ابراز داشت: برای ما اعجاب آور بود که شخصیت بزرگواری همچون حضرت آیت الله مرعشی در طول زندگی پربار خود این حجم از فعالیت های علمی داشته و توانسته این کتابخانه عظیم را بنا سازد.
پروفسور خورشید با بیان این که ما در صدد هستیم در آلمان کرسی الهیات  شیعی راه اندازی کنیم، گفت: آشنایی با این شخصیت ها مایه دلگرمی ماست و ما در آینده مایلیم که با دانشجویان خود از این گونه مراکز بازدید داشته باشیم تا علاوه بر مشاهده کتب ارزشمند ، دانشجویان با شخصیت های بزرگ حوزه علمیه شیعه آشنا شوند و این آشنایی در آن ها سبب رشد انگیزه شان گردد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مساله اسلام هراسی در غرب و اروپا بیان داشت:
در قضیه اسلام هراسی از سویی مسایل و اغراض سیاسی مطرح است  و از سوی دیگر ، وجود گرایش سلفی در درون دین مبین اسلام در این باره تاثیرگذار بوده است.
وی یادآور شد: انسان هایی که در اروپا و غرب زندگی می کنند، آشنایی زیادی با اسلام ندارند و فکر می کنند تفکر و گرایش مخرب سلفی مساوی با اسلام است و به این دلیل نسبت به اسلام، موضع منفی دارند.
رییس دانشکده الهیات دانشگاه موسترآلمان در خاتمه اظهار داشت: ما قصد داریم چهره زیبایی از اسلام را نشان دهیم و بگوییم که اسلام چه میراث گران بهایی دارد و به ویژه در قرون وسطی این اروپا بود که از دستاوردهای جهان اسلام به ویژه از اندلس اسپانیا، بهره می برد.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۸۱۵۱۴۵۷۲۴۶۴۰


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.