کرسی‌های آزاداندیشی براساس نیاز محوری باشد نه سلیقه محوری

۳۰م آذر ،

دبیر کل انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه ارومیه، گفت: حذف مدیرکل فرهنگی دانشگاه‌ها از شورای نظارت بر کرسی‌های آزاد اندیشی، به تاثیرگذاری این کرسی‌ها آسیب می‌زند.

بهرام ازلگینی در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه آذربایجان غربی، افزود: مدیرکل فرهنگی دانشگاه‌ها، نقش موثری در ارزیابی فرهنگی کرسی‌های آزاداندیشی بر عهده داشتند، که با حذف این مسوول از شورای نظارت بر کرسی آزاد اندیشی، عملا این کرسی ها بر اساس نیازسنجی واقعی نخواهند بود.

وی تصریح کرد: با توجه به عدم ارزیابی مناسب، موضوعاتی تکراری و کلیشه‌ای در کرسی‌های آزاداندیشی مطرح می‌شود که این امر کاهش تعداد استقبال کنندگان را در پی دارد.

وی با انتقاد از روند برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی، اظهار کرد: متاسفانه برگزاری این کرسی‌ها به جای نیازمحوری به صورت سلیقه محوری برگزار می‌شوند.

دبیرکل انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه ارومیه با بیان اینکه استفاده از اشخاص مطرح در جامعه که گفتمان بالایی نیز دارند، در حفظ مخاطبان کرسی‌های آزاداندیشی تاثیر بسزایی دارد، گفت: باید تمامی تلاش خود را برای بالا بردن سواد سیاسی، اجتماعی و فرهنگی دانشجویان به کار ببریم.

وی همچنین با اشاره به انتخابات پیش‌رو، اذعان کرد: فضای مناسبی در جهت نزدیکی به ایام انتخاباتی بر دانشگاه‌ها حاکم است، که در این راستا نیز باید در رابطه با عدم نفوذ نیروهای خارجی در دانشگاه‌ها طی این ایام، حسایست لازم به عمل آید.

ازلگینی در رابطه با تعامل تشکل های دانشجویی برای ایجاد فضای مناسب انتخاباتی در دانشگاه، اذعان کرد: انجمن اسلامی دانشجویان، بسیج دانشجویی و جامعه اسلامی دانشجویان، سه تشکل دانشجویی فعال دانشگاه ارومیه در این زمینه می باشند که به دور از جهت گیری خاص، در جهت شفاف سازی فضای انتخاباتی در کنار سایر نهادهای دانشگاهی عمل می‌کنند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.