کرسی‎های آزاداندیشی باید در چهارچوب اخلاق و منطق باشد

۱۱اردیبهشت،

دبیر مجمع هماهنگی تشکل‎های دانشجویی دانشگاه‎های لرستان، گفت: لرستان یکی از استان‎های پیشرو و موفق در برگزاری کرسی‎های آزاداندیشی است.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان (ایسنا) منطقه لرستان، میلاد شرفی در کرسی آزاداندیشی دانشگاه پیام‌نور خرم‎آباد، افزود: لرستان به عنوان اولین استانی که هسته تخصصی برای اجرای کرسی‎های آزاد اندیشی پدید آورده توانسته با برگزاری بیش از ۶۰ کرسی در سال قبل یکی از استان‌های برتر در این زمینه باشد.

وی با اشاره به اینکه کرسی‎های آزاد اندیشی باید در چهارچوب اخلاق و منطق باشند، اظهارکرد: باید بحث‎های این کرسی‎ها به حوزه‎های علمیه و جامعه دانشجویی کشیده شود، تا بر اساس علم و منطق مباحث گوناگون مورد چالش قرار بگیرد.

شرفی با اشاره به اینکه بحث کرسی‎های آزاد اندیشی ریشه در حوزه‎های علمیه داشته و مورد تاکید مقام معظم رهبری است، خاطرنشان کرد: در سال‎جاری با توجه به بیانات رهبر انقلاب و اشارات ایشان به شعار حماسه سیاسی، حماسه اقتصادی و تاکید بر مهم شمردن انتخابات سیاسی به عنوان نقطه ایجاد حماسه سیاسی سعی شده کرسی‎های آزاد اندیشی را با این عنوان در سطح دانشگاه‎ها اجرا کرده تا به فرمایشات مقام معظم رهبری جامعه عمل بپوشانیم.

وی با بیان اینکه حضور فعال دانشجویان در برگزاری این کرسی به عنوان یکی از حقوق مسلم آنها است، تصریح کرد: مسوولین دانشگاه‎ها باید بیش از پیش برای برگزار کردن این کرسی‎ها به نحو مطلوب همت گمارند.

وی در پایان هدف از اینگونه اجتماعات را ایجاد فضای علمی دانشجویی برای تبادل نظر، آشنایی با روش‎های افزایش ایده، تصمیم‎گیری، ایجاد توانایی‎های حل مسائل و ارتقای سطح علوم مختلف برشمرد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.