کرمان گوی تصادفات را از دیگر استان ها ربود

فرمانده پلیس راه کشور گفت: در تعطیلات اخیر استان کرمان با ۷۲ فقره تصادف فوتی و جرحی بیشترین آمار تصادفات جاده ای را به خود اختصاص داده است.

سرهنگ محمد رضا مهماندار در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با اعلام این خبر افزود: در تعطیلات اخیر کرمان با ۷۲ فقره تصادف جرحی و فوتی رتبه اول و خراسان رضوی با ۷۰ فقره تصادف فوتی و جرحی به ترتیب رتبه دوم و سوم را به خود  اختصاص داده اند.
فرمانده پلیس راه کشور با اعلام این که شرق استان تهران و اردبیل کمترین تصادفات جاده ای را داشتند اظهار داشت: پلیس راه شرق استان تهران با ثبت ۲ فقره تصادف فوتی و جرحی و اردبیل با ثبت ۶ فقره تصادف فوتی و جرحی کمترین تصادفات جاده ای را به خود اختصاص داده اند.
مهماندار تصریح کرد: در شرایط عادی محور کرج- چالوس در ۲۴ ساعت شبانه روز ظرفیت تردد ۷ هزار و ۵۰۰ دستگاه خودرو با فاصله ۶ متر از یکدیگر را دارد در حالی که این تعداد در ایام تعطیل خصوصا ۲۷ مرداد ماه به ۲۶ هزار و ۵۰۰ دستگاه خودرو افزایش یافته است.
وی ادامه داد: در این ایام ساعت ۱۷-۲۰ شب پیک تردد عبور و مرور خودروها بوده است.فرمانده پلیس راه کشور به اوج تردد خودروها در محور هراز اشاره کرد و اذعان داشت: در روزهای عادی محور هراز روزانه ظرفیت ۱۲ هزار دستگاه خودرو را دارد که این تعداد خودرو در روز جمعه ۲۷ مرداد ماه به ۲۵ هزار دستگاه رسیده بود.
وی اضافه کرد: اوج تردد در محور هراز بین ساعت ۱۶ بعد از ظهر تا ۲ بامداد روز بعد بوده است.
مهماندار به تسهیلات پلیس راه کشور برای سفر های برون شهری اشاره  کرد و بیان داشت: در بحث سفر سعی کرده ایم ممنوعیت ها و محدودیت ها به گونه ای باشد تا شهروندان با انتخاب بهترین و مناسب ترین مسیر در آرامش کامل سفر کنند.
فرماندار پلیس راه کشور خاطر نشان کرد: رانندگان می توانند با استفاده از ابزارهای اطلاع رسانی از وضعیت راه ها آگاه شوند و بهترین زمان را برای رفت و برگشت انتخاب کنند./ف


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.