کرم ضد آفتاب پوست را نجات می‌دهد

۲۱خردادماه،
ممتاز نیوز : متخصصان بار‌ها اخطار داده‌اند که تابش طولانی مدت و شدید نور آفتاب سبب ابتلا به سرطان می‌شود.آنچه کمتر بدان پرداخته شده، تأثیر منفی این نور بر چین و چروک صورت است.

به گزارش ممتاز نیوز به نقل ازسینا ؛ محققان استرالیایی با بررسی ۹۰۰ فرد سفید پوست با متوسط سنی ۲۵ تا ۵۵ ساله، برای اولین بار تأثیر آفتاب بر ایجاد چین و چروک صورت را آشکار کردند.

این محققان می‌خواستند دریابند زمانی که مردم در دراز مدت در طول چهار سال و نیم از کرم‌های ضدآفتاب استفاده می‌کنند چه اتفاقی می‌افتد.بعضی از داوطلبان گاهی از ضدآفتاب استفاده می‌کردند و دو سوم آن‌ها در آفتاب کلاه می‌گذاشتند.

از نیمی از آن‌ها خواسته شد به عادات خود ادامه دهند و نیمی دیگر هر روز ضدآفتاب بزنند.این نتایج که هفته قبل در نشریه سالنامه پزشکی داخلی چاپ شد نشان داد که گروه دوم که هر روز کرم می‌زدند پوست بسیار صاف تری از گروه دیگر که گهگاه کرم می‌زدند داشتند.

انجام این مطالعه آسان نبود. باید از صد‌ها آدم سالم خواسته می‌شد برای سال‌ها دستور العمل محققان را دنبال کنند.کرمی که در این مطالعه استفاده شد از نوع اس پی اف ۱۵ بود که ۹۲ درصد اشعه خورشید را مسدود می‌کند.

کسی که پوستش معمولا بعد از ده دقیقه قرار گرفتن در معرض آفتاب می‌سوزد با این کرم بعد از ۱۵۰ دقیقه خواهد سوخت.این مطالعه توسط شورای تحقیق ملی بهداشت و پزشکی استرالیا انجام شد.

این مطالعه نمی‌گوید که آیا کسانی که پوست تیره دارند هم با کرم ضدآفتاب در برابر پیری پوست محافظت می‌شوند یا نه.اما به نقل از پزشکان پوست روشن در برابر آفتاب بسیار آسیب پذیر‌تر است و حتی موارد ابتلا به سرطان پوست برای اشخاص دارای پوست روشن بسیار بیشتر است.

متخصصان می‌گویند که در ارتباط با چروک پوست، کرم ضدآفتاب احتمالا‌‌ همان تاثیر را بر تیره پوستان خواهد داشت.اما یادتان نرود همین اواخر بود که محققان یادآوری کردند مزایای نور آفتاب به خوبی بر خطرات و زیان‌های آن می‌چربد.

منبع: ممتاز نیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.