کره‌ای‌ها باطری تاشو ساختند

۳۰م دیماه ،

محققان کره‌ای باتری تازهی برای گوشی‌های موبایل طراحی و تولید کرده‌ و ادعا می‌کنند اولین باتری انعطاف‌پذیر و تاشو دنیاست.
به گزارش خبرها خارجی موبنا، باتری طراحی شده توسط محققان کره‌ جنوبی از نوع لیتیوم یونی است و برای گوشی‌های تلفن همراه طراحی شده و ضخامت کمی دارد.
برخلاف باتری‌های قدیمی که در ساخت آنها از الکترولیت مایع استفاده می‌شد، باتری‌های انعطاف‌پذیر و تاشو از مواد نانو ساخته شده‌اند که سطح باریک‌ آنها به نظر می‌رسد که از مایع الکترولیت پلیمری تشکیل شده است.
بر این اساس وزیر آموزش، علم و فناوری کره جنوبی دربارهٔ این باتری‌ها اعلام کرده که باتری‌های لیتیوم یونی قدیمی که از الکترولیت مایع ساخته می‌شد، مشکلاتی مثل داغ شدن داشت.
از آنجا که این باتری‌های تازه از مواد انعطاف‌پذیر ساخته شده‌اند نه مایعات،‌ می‌توان انتظار داشت که مدت زمان بیشتری شارژ نگه دارند.
بر اساس این گزارش، برای ساخت این باتری‌ها تیمی متشکل از محققان موسسه ملی علم و فناوری کره با دانشگاه ایلینویز همکاری کرده‌اند.
باتری‌های لیتیوم-یونی یک سری از باتری‌های قابل شارژ می باشند که در زمان تخلیه، یون‌های لیتیوم از الکترود منفی به سمت الکترود مثبت و در هنگام شارژ شدن وارونه حرکت می‌کنند.
می‌توان در هر زمان یک باتری لیتیوم ـ یونی را بدون اینکه روی کارآیی باتری اثر بگذارد، شارژ کرد، اما چون باتری‌های لیتیوم ـ یونی معمولا دارای طول عمر شارژ/دشارژ ۳۰۰ تا ۵۰۰ دوره می باشند، اگر زود به زود و قبل از تخلیه، این باتری را شارژ کرد طول عمر باتری را پایین می‌آورد .
همچنین در صورت ادامه شارژ پس از پر شدن، باتری آسیب دیده و از عمر آن کاسته می‌شود، به همین سبب برای شارژ آنها از مدارهای محافظ هوشمند استفاده می‌شود تا پس از پر شدن، جریان شارژ قطع شود و باتری آسیب نبیند. با آنکه بسیاری از سازندگان باتری‌های لیتیوم ـ یونی طول عمر باتری را تا سه سال ذکر می‌کنند، بعضی از مصرف کنندگان طول عمر آنها را تا ۱۸ ماه گزارش کرده‌اند. بر این اساس انتظار می‌رود باتری‌های انعطاف‌پذیر که ضخامت کمتری دارند، طول عمر بیشتری داشته باشند.


iTanalyze.ir
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.