کره‌جنوبی از ایران نفت می خرد

جام جم آنلاین: یک شرکت پالایشگاهی کره جنوبی اعلام کرد نخستین محموله نفت ایران اوایل مهر با نفتکش ایرانی برای این شرکت ارسال خواهد شد.

به گزارش پایگاه اینترنتی چوسان ایلبوی کره جنوبی، این کشور در ماه آینده میلادی واردات نفت از ایران را از سر خواهد گرفت.

پالایشگاه سی کی اینوویشن با تایید این خبر اعلام کرد نخستین محموله نفت ایران اواخر سپتامبر(اوایل مهر ماه) توسط نفتکشی که تحت پرچم ایران قرار دارد در اختیار این شرکت قرار خواهد گرفت.

بر اساس این گزارش شرکت هیوندای اویل بنک نیز در مراحل پایانی مذاکرات خود با ایران قرار دارد و واردات نفت این شرکت از ایران نیز در ماه آینده میلادی از سر گرفته خواهد شد.

واردات نفت کره جنوبی از ایران که توسط این دو شرکت انجام می شد در ماه جولای و در پی اجرای تحریم نفتی غرب علیه ایران متوقف شد. مقامات کره ای مشکل بیمه محموله های نفتی را تنها مانع صادرات نفت ایران به این کشور اعلام کرده اند که بر اساس مذاکرات انجام گرفته مقرر شده است ایران محموله های نفتی خود را با بیمه خود و توسط کشتی های ایرانی به کره جنوبی انتقال دهد.

آمریکا همه واردکنندگان نفت ایران را برای دوره ای شش ماهه از تحریم ها معاف کرده است و چنانچه شرایط بازار نفت اجازه دهد در اواخر سال جاری میلادی فشار دوباره ای را به کشورها وارد خواهد آورد تا از سطح واردات نفت خود از ایران بکاهند. یک مقام پالایشگاهی کره جنوبی در این باره گفت: «ما تنها می توانیم امیدوار باشیم که این دوره معافیت تمدید شود».

از زمان اجرای تحریم نفتی غرب علیه ایران طی کمتر از دو ماه گذشته قیمت جهانی نفت بیش از ۲۷ دلار در هر بشکه افزایش یافته است.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.