کره‌جنوبی: آزمایش موشکی کره شمالی چند ماه طول می‌کشد

۳۱فروردین۱۳،

وزارت دفاع کره جنوبی اعلام کرد، آزمایش موشکی احتمالی کره شمالی که نیروهای آمریکا و کره جنوبی را در دو هفته قبل به حالت آماده باش نگه داشته، تا پیش از ماه ژوئیه آتی انجام نخواهد شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس استرالیا، آژانس اطلاعات کره جنوبی می‌گوید، کره شمالی تعدادی از موشکهای بالستیک و موشک اندازه‌های خود را به منظور آماده شدن برای پرتاب موشکی در بحبوحه تنش‌های شدید در شبه جزیره کره به سواحل شرقی خود منتقل کرده است.

آزمایشهای اصلی نظامی کره شمالی معمولا با روزهای خاص متقارن است و بسیاری از متخصصان پیش بینی کرده بودند که یک آزمایش اتمی در روز ۱۵ آوریل مصادف با سالروز تولد کیم ایل سونگ، بنیانگذار کره شمالی صورت می‌گیرد.

کیم مین سئوک، سخنگوی وزارت دفاع جنوبی سه روز را برای انجام این آزمایش اتمی پیش بینی کرده است. این سه روز عبارتند از: ۲۵ آوریل (۴ خرداد) مصادف با سالروز تشکیل ارتش خلق کره، ۳۰ آوریل (۹ خرداد) مصادف با آخرین روز برگزاری مانورهای مشترک نظامی حال حاضر آمریکا و کره جنوبی و ۲۷ ژوئیه (۵ مرداد) مصادف با سالروز آتش بس جنگ دو کره که در سالهای ۵۳- ۱۹۵۰ صورت گرفت.

سخنگوی وزارت دفاع کره جنوبی گفت: این سه روز، روزهای احتمالی می باشند. اما هیچ کس نمی‌تواند دقیقا پیش بینی کند که کره شمالی چه اقدامی صورت می‌دهد.

انتظار می‌رود در این آزمایش از موشک “موسودان” با بردی حدود ۲۵۰۰ تا ۴۰۰۰ کیلومتر استفاده شود. برد این موشک آنقدر است که بتواند کره جنوبی، ژاپن و پایگاه‌های نظامی آمریکا در جزیره گوآم را هدف قرار دهد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.