کره‌شمالی: اعمال تحریم‌ها از سوی سئول به معنای اعلان جنگ است

۳۰م دیماه ،

کره شمالی امروز (جمعه) اعلام کرد، چنانچه کره جنوبی به صورت مستقیم در تحریم‌های سازمان ملل علیه این کشور دخالت داشته باشد، این اقدام به معنای اعلان جنگ است و رهبر جوان کره شمالی اقدامات مقابله‌ای شدیدی اتخاذ خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، کمیته الحاق صلح‌آمیز کره در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما به صورت کامل ابطال بیانیه مشترک خلع سلاح هسته‌ای شبه جزیره کره مصوب سال ۱۹۹۲ و عدم اعتبار کامل این بیانیه را اعلام کردیم.

در بیانیه کمیته الحاق صلح‌آمیز کره همچنین آمده است: از آنجا که کره جنوبی مکررا بر سیاست خصمانه‌ای اصراری می‌ورزد، نمی‌تواند با هیچ‌کس به مذاکره بنشیند.

این کمیته همچنین بر این موضوع تاکید کرد که علیه اقدامات تحریک‌آمیز سئول علیه پیونگ یانگ به سرعت واکنش نشان می‌دهد.

روز سه‌شنبه هفته قبل، شورای امنیت سازمان ملل به اتفاق آراء قطعنامه ۲۰۸۷ را در محکومیت برنامه‌های موشکی و آزمایشات موشکی کره شمالی تصویب کرد و از این کشور خواست تا بر اساس قطعنامه‌های مصوب قبل شورای امنیت عمل کند و به انجام آزمایشات موشک بالستیک اقدام نکند.

در این قطعنامه همچنین از پیونگ‌یانگ خواسته شده تا به دنبال راه‌حلی دیپلماتیک، سیاسی و صلح‌آمیز برای مسائل مورد توجه باشد و برای از سرگیری مذاکرات گروه شش‌جانبه در خصوص خلع سلاح هسته‌ای در شبه جزیره کره تلاش موثر داشته باشد.

کره جنوبی و آمریکا متعهد شده‌اند تا شروط قطعنامه‌های شورای امنیت را تحقق بخشند. این در حالی است که پیونگ‌یانگ با رد این قطعنامه، روز پنج‌شنبه متعهد شد تا به انجام آزمایشات موشکی واقعی بیشتری با هدف از میان بردن دشمن قسم خورده‌اش، آمریکا بپردازد.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.