“کره‌شمالی برای برگزاری رزمایشی گسترده آماده می‌شود”

۰۸اردیبهشت،

منابع دولتی در کره جنوبی از تدارکات کره شمالی برای برگزاری رزمایش خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری پی.تی.آی، به نظر می‌رسد کره شمالی در بحبوحه تنش‌ها در خصوص احتمال انجام یک آزمایش موشکی و خروج نیروهای کره جنوبی از منطقه صنعتی مشترک “کائسونگ” برای انجام یک مانور نظامی گسترده و بزرگ آماده می‌شود.

منابع دولتی سئول اعلام کردند که آمادگی‌های برای برگزاری مانوری با سلاح واقعی با حضور یگان‌های توپخانه‌ای، جت‌های نیروی هوایی در نزدیکی “نامپو”، شهر بندری واقع در غرب کره در حال انجام است.

یکی از مقام‌های کره جنوبی که خواست نامش فاش نشود، گفت: به نظر می‌رسد کره شمالی برای انجام یک مانور بسیار گسترده و بزرگ آماده می‌شود و نگرانی‌هایی در خصوص تحریک‌های نظامی علیه کره جنوبی یا یک آزمایش موشکی در جریان این مانور وجود دارد.

یکی دیگر از مقامات نظامی سئول اعلام کرد، کره شمالی احتمالا تلاش می‌کند تا پس از آنکه کره جنوبی تمامی کارگران باقی مانده خود را از منطقه صنعتی مشترک کائسونگ خارج کرد، تنش‌های نظامی را تشدید کند.

کره شمالی به دنبال تحریم‌های سازمان ملل در خصوص سومین آزمایش اتمی‌اش و همچنین مانورهای مشترک آمریکا و کره جنوبی خشمگین شد و بارها تهدید حملات موشکی و جنگ اتمی را مطرح کرد.

سئول و واشنگتن در ماه قبل میلادی دربارهٔ احتمال پرتاب موشکی از سوی کره شمالی بسیار نگران بودند. کره شمالی اغلب آزمایش‌های مهم خود را در روزهای خاص همچون سالروز تشکیل ارتش کره شمالی و یا سالروز تولد بنیان‌گذار این کشور انجام داده است.

پس از آنکه پیونگ‌یانگ اولتیماتوم سئول مبنی بر پیوستن به مذاکرات رسمی در خصوص از سرگیری فعالیت منطقه صنعتی مشترک کائسونگ را رد کرد، سئول روز جمعه اعلام کرد که تمامی کارگران خود را از این منطقه خارج می‌کند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.