کره ای ها و ژاپنی ها فاصله شان را در آسیا بیشتر کردند/ حضور موفق آسیایی ها مهمترین اتفاق المپیک بود

افزود: نتایج خوب کره ای ها و ژاپنی ها در فوتبال المپیک نشان داد که آنها اتفاقی این مهم را به دست نیاوردند و با برنامه ریزی کامل وارد عرصه المپیک شدند.

وی اظهار داشت: تیم های کره و ژاپن با بازی های خوبشان در المپیک به تدریج دارند فاصله شان را از آسیا بیشتر می کنند و این موضوع تهدیدی برای فوتبال کشورمان است و به طور حتم مسئولان فوتبال باید تصمیمات و برنامه ریزی درستی برای فوتبال پایه و امیدمان انجام دهند.

کارشناس فوتبال ادامه داد: مسئولان فوتبال ما گلخانه ای عمل می کنند و فقط ۲۰ تا ۳۰ بازیکن را به تیم ملی امید دعوت می کنند که این اقدام درستی نیست آنها باید شرایطی را فراهم کنند که ۲۰ تا ۳۰ تیم جوان در سطح کشور داشته باشیم تا با پرورش بازیکنان جوان آماده مسابقات مهمی همچون المپیک شویم.

پیروانی درباره ناکامی مجدد تیم فوتبال برزیل در کسب قهرمانی بازیهای المپیک ۲۰۱۲ لندن گفت: من قهرمان نشدن برزیل را ناکامی قلمداد نمی کنم چرا که این تیم یک دهه است که در عرصه جهانی موفق عمل نکرده است و این موضوع جای شگفتی ندارد.

وی تصریح کرد: تیم های فوتبال المپیک با بازی های خوبشان نشان دادند که فوتبالشان روز به روز در حال پیشرفت است، اگر ما از همین الان هم برای المپیک بعدی برنامه ریزی کنیم زمان را از دست داده ایم چراکه کشورهای دیگر از دو سال قبل تیم فوتبال امیدشان را برای حضور در المپیک برزیل تشکیل و حتی بازی های تدارکاتی هم انجام دادند.

پیروانی عنوان کرد: فوتبال ما برای موفقیت در میادین جهانی و المپیک نیازمند دو عامل است، اول استعداد در ایران ما فراوان داریم اما بخش آموزش و برنامه ریزی فوتبال ما ضعیف عما کرده است برنامه ریزی مسئولان فوتبال ما با کوچکترین حوادث اتفاقی تغییر جهت می دهد.

کارشناس فوتبال عنوان کرد: بازیکنان فوتبال المپیک ژاپن و کره دو سال دیگر اسکلت اصلی تیم ملی بزرگسالان را در جام جهانی برزیل تشکیل می دهند.

مسئولان فوتبال ژاپن برنامه ریزی کردند که در سال ۲۰۵۰ قهرمان جهان شوند و در حال حاضر هم با فوتبالی که در المپیک انجام دادند ۲ سال از این برنامه ریزی جلوتر قرار گرفته اند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: کی روش سرمربی تیم ملی به جای استفاده از مهره های جوان داخلی بازیکنان دورگه را به تیم ملی دعوت کرده است که به نظرم بازی آنها تفاوت فاحشی با بازیکنان داخلی ندارند./مح


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.