کره جنوبی تیم ایران را در آزادی می‌برد

   به گزارش خبرگزاری مهر، تیم فوتبال کره جنوبی با هفت امتیاز صدرنشین گروه A رقابت‌های مقدماتی جام جهانی در قاره آسیاست و روز سه شنبه هفته آینده در ورزشگاه آزادی با ایران روبه‌رو خواهد شد.

روزنامه کره‌ای “چوسان” در گزارش مشروح خود در خصوص این دیدار آورده است: تیم فوتبال کره روز دوشنبه برای برگزاری چهارمین دیدار در چارچوب رقابت‌های مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۴، اینچئون را به قصد ایران ترک کرد. کره‌ای‌ها تلاش می‌کنند برای هشتمین بار متوالی حضور خود در رقابت‌های جام جهانی را مسجل کنند. آنها ساعت ۰۱:۳۰ روز ۱۷ اکتبر (به وقت کره جنوبی) در ورزشگاه آزادی با ایران دیدار خواهند کرد.

کره با دو پیروزی و یک تساوی و با هفت امتیاز صدرنشین گروه A است. این در حالی است که ایران با یک پیروزی، یک تساوی و یک باخت و چهار امتیاز در رده دوم قرار دارد. در دیدارهای رودررو، کره ۹ بار ایران را برده و ۹ بار هم شکست خورده و هفت بار هم مساوی کرده است اما کره‌ای‌ها تا به حال موفق نشده‌اند ایران را در خاک خود شکست دهند. دو شکست و دو تساوی حاصل عملکرد کره در ایران بوده است.

 “لی کئون – هو”، “کیم شین – ووک”، “کواک تائه – هوی”، همگی از تیم اولسان هیوندای که روز دوشنبه با ججو در رقابت‌های لیگ کره بازی داشتند روز سه شنبه عازم ایران شدند.

بازیکنان کره ای شاغل در اروپا و آنهایی که در خاورمیانه بازی می‌کنند بعدتر به تیم کره خواهند پیوست. آنها کسانی نیستند جز: “پارک چو – یانگ” از سلتاویگوی اسپانیا، “کی سونگ – یوئنگ” از سوانزی سیتی انگلیس، “لی چونگ – یونگ” از بولتون انگلیس، “کیم بو – کیونگ” از کاردیف سیتی انگلیس، “سان هیونگ – مین” از هامبورگ آلمان و “نام تائه – هی” از لخویای قطر.

ورزشگاه آزادی ۱۲۷۳ متر از سطح دریا بالاتر است. این باعث می‌شود که این زمین به دلیل کمبود اکسیژن مشکلاتی را برای بازیکنان کره ایجاد کند. “چوی کانگ – هی”، سرمربی تیم فوتبال کره جنوبی، اظهار داشت: بازیکنان تا حد ممکن زود به تیم ملی دعوت شده‌اند تا بتوانند خودشان را با وضعیت ارتفاع ایران مطابقت دهند. طرح ما این است که با یک پیروزی تاریخی از ایران به کره بازگردیم.


Varzesh3.com | ورزش ۳

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.