کره جنوبی برای ساخت یک مجتمع نساجی در ازبکستان ۷۰ میلیون دلار سرمایه گذاری می کند

به گزارش ایرنا، منابع خبری ازبکستان روز جمعه نوشتند: کمیته دولتی املاک ازبکستان در سال ۲۰۱۱ میلادی با شرکت ˈتکستایل تکنولوژیس گروپˈ در مورد فروش ساختمان های نیمه ساز در شهرک ˈباردانکلˈ ناحیه چرچق بالای استان تاشکند قرارداد امضا کرده است.

براساس این قرارداد سرمایه گذار کره ای در مجتمع خریداری شده هشت هزار تن الیاف پنبه ای، شش هزار تن نخ پنبه ای، هفت میلیون و ۵۰۰ هزار مترمربع پارچه نخی و پنج میلیون قطعه لباس در سال تولید خواهد کرد.

معادل ۸۰ درصد محصولات تولیدی این واحد صنعتی به خارج صادر خواهد شد. این کارخانه تا پایان سال ۲۰۲۴ میلادی با ظرفیت کامل تولید خواهد کرد.

شرکت سهامی صنایع سبک ازبکستان، از سال ۱۹۹۰ میلادی تاکنون نزدیک به یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار سرمایه خارجی برای اجرای بیش از ۱۵۰ طرح جذب کرده است.

شرکت سهامی صنایع سبک ازبکستان قصد دارد تا سال ۲۰۲۴ میلادی ۱۰۶ طرح در زمینه های مختلف نساجی به ارزش یک میلیارد و ۶۷۸ میلیون دلار راه اندازی کند تا ارزش افزوده پنبه تولیدی خود را تا ۷۰ درصد افزایش دهد.

با وجود آنکه ازبکستان سالانه نزدیک به ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تن پنبه خام و یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن الیاف پنبه تولید می کند از لحاظ صادرات پنبه در مقام سوم و از لحاظ تولید آن در مقام ششم جهان قرار دارد. این کشور هم اکنون تنها ۳۵ درصد الیاف پنبه را در داخل تولید می کند.

آساق**ش.ع**۱۵۵۸

انتهای پیام /*


www.irna.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.