کره جنوبی جلوی استفاده از تجهیزات هواوی در شبکه های حساس ارتباطی را گرفت

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

دولت کره جنوبی به دنبال فشارهای آمریکا جلوی نصب تجهیزات هواوی در ارتباطات دولتی را گرفت.
 
به گزارش آژانس خبری صنعت ارتباطات (سینا)، هر سه اپراتور شبکه تلفن همراه کره جنوبی قراردادی با هواوی برای به روزرسانی زیرساخت های خود امضا کرده بودند اما مقامات امنیتی آمریکا از برقراری ارتباطات ارتش آمریکا در این کشور از طریق تجهیزات ارتباطی هواوی ابراز نگرانی کردند.
 
مقامات امنیتی آمریکا نگرانی خود را از تجهیزات هواوی دوباره اعلام کرده اند و معتقدند تجهیزات این شرکت چینی یک تهدید امنیتی است و نصب آنها در کره جنوبی سبب بروز مشکلاتی برای ارتش آمریکا خواهد شد.
 
در این میان هواوی نیز همیشه هرگونه اتهام مبنی بر پشتیبانی از فعالیت های جاسوسی را رد کرده است.
وال استریت ژورنال نیز گزارش داده است که دولت کره جنوبی موافقت کرده است که تجهیزات هواوی برای ارتباط با ارتش آمریکا در این کشور مورد استفاده قرار نگیرد.
 
LG U+ بزرگترین مشتری هواوی در کره جنوبی است، هرچند که دو رقیب دیگر آن نیز از تجهیزات این شرکت چینی استفاده می کنند اما می گویند از آنها در نقاط ارتباطی غیرحساس بهره می برند.
 
جنیفر ساکی، سخنگوی دپارتمان دولتی کره جنوبی در این باره گفته است: گرچه آمریکا در قبل نگرانی هایی در این باره اعلام کرده بود اما تصمیم گیری در این باره تنها توسط دولت جمهوری کره اتخاذ شده است.
آمریکا براساس یک توافق طولاتی مدت با دولت کره جنوبی حدود ۲۸ هزار و ۵۰۰ نظامی در این کشور برای محافظت از اتفاقات احتمالی در کره دارد.
 
درحالی که ایالات متحده از بکارگیری تجهیزات هواوی برای جاسوسی نگران است اما اخیرا اعلام شد روترهای هواوی توسط جاسوسان آمریکایی هک شدند.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.