کره شمالی:آمریکا مسوول تنش های منطقه است

۲۱اردیبهشت،

کره شمالی روز شنبه آمریکا را مسوول تنش های منطقه دانست و از دولت اوباما خواست به سیاست های خصمانه خود علیه پیونگ یانگ خاتمه دهد.

یک سخنگوی وزارت خارجه کره شمالی با انتقاد از سیاست های واشنگتن، اعلام کرد: آمریکایی ها تمام اقدامات نظامی خود را ˈدفاعیˈ و برنامه های کره شمالی را ˈتحریک کنندهˈ توصیف می کنند.

این سخنگو که اظهاراتش توسط خبرگزاری کره شمالی منعکس شد، بااشاره به ورود بمب افکن های آمریکایی و دیگر تسلیحات خطرناک به شبه جزیره کره، افزود: فقط در صورتی که این اقدامات متوقف شود و رزمایش های آمریکا خاتمه یابد، خطر رویارویی از منطقه برطرف خواهد شد.

این سخنگو در ادامه از ˈباراک اوباماˈ رییس جمهور آمریکا خواست تا رفتار و عملکرد دولت خود را تغییر داده و سیاست هایش را در قبال کره شمالی اصلاح کند.

وی اظهارات اخیر روسای جمهوری آمریکا و کره جنوبی در خصوص مقابله با پیونگ یانگ را نیز مورد انتقاد قرار داده و آورده است: این اظهارات به منزله سوق دادن شرایط به سوی جنگ است.

این موضع کره شمالی در حالی اعلام می گردد که ˈپارک گیون هیهˈ رییس جمهور کره جنوبی به سفر رسمی چهار روزه به واشنگتن خاتمه داده و به سئول بازگشته است.

کره شمالی حدود یک ماه قبل برای هرگونه مذاکره با آمریکا و کره جنوبی شرایطی اعلام کرد.

خروج نیروهای آمریکایی از منطقه و پذیرفتن کره شمالی به عنوان یک دولت دارای سلاح هسته ای از جمله شروطی است که پیونگ یانگ بر روی آنها تاکید کرده است.

باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.