“کره شمالی” در جنگ با آمریکا از تمام ابزارهای خود استفاده خواهد کرد

۲۶فروردین۱۳،

یک کارشناس سیاست خارجی گفت: در صورت وقوع جنگ، کره شمالی قطعا از همه ابزارهای خود چه سلاح شیمیایی و چه تجهیزات هسته‌ای استفاده خواهد کرد.

“ناصردهقانی” در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران با توجه با اشاره به مناقشات اخیر کره شمالی و آمریکا گفت: موضوع کره شمالی را می‌توان یک کشمکش و مناظره خواند، چراکه حمایت‌ها و پشتیبانی چین از کره شمالی سبب شده این دو کشور با این‌گونه اقدامات جلوی تحرکات تحریک‌کننده و روزافزون آمریکا در شبه جزیره کره را بگیرند و اجازه ندهند کره جنوبی در موضع برتری نسبت به کره شمالی قرار بگیرد.

وی تصریح کرد: در واقع تهدیدات اخیر کره شمالی علیه آمریکا به نظر کم بوده، اما همین تهدیدات اندک برای آمریکایی‌ها شکننده خواهد بود.

دهقانی افزود: مروری بر تاریخ کره شمالی نشان می‌دهد که این فروپاشی اتفاق نمی‌افتد، چراکه آمریکا در شرایطی نیست که بتواند وارد جنگ تازهی شود.

این کارشناس سیاست خارجی ادامه داد:  آمریکا تا حدودی توانسته از جنگ‌های عراق و افغانستان رها شود، چراکه عواقب این جنگ‌افروزی‌ها هنوز گریبان‌گیر آنها بوده، بنابراین بعید به نظر می‌رسد آمریکایی‌ها خودشان را درگیر چنین جنگی کنند؛ ضمن اینکه کره شمالی این توانایی را دارد که به منافع این کشور آسیب رساند.

وی در پایان با اشاره به تهدید استفاده از سلاح شیمایی توسط کره شمالی خاطرنشان کرد : قطعا درپی وقوع جنگ، کره شمالی از همه ابزارهای خود چه سلاح شیمیایی و چه تجهیزات هسته‌ای استفاده خواهد کرد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.