“کره شمالی در روزهای آتی سومین آزمایش هسته‌ای خود را انجام می‌دهد”

۲۳م دیماه ،

ap5-8.jpg

در یک گزارش خبری که امروز (شنبه) انتشار یافت آمده که یک مقام کره شمالی ظاهرا به مقامات پکن گفته است مقامات پیونگ یانگ قصد دارند در هفته آینده سومین آزمایش هسته‌ای این کشور را انجام دهند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، روزنامه جونگانگ ایلبو، به نقل از یک مقام کره جنوبی گزارش داد: ما شنیده‌ایم یک مقام کره شمالی در پکن به طرف چینی تصریح کرده که کره شمالی قصد دارد بین ۱۳ تا ۲۰ ژانویه یک آزمایش هسته‌ای انجام دهد.

مقامات کره جنوبی معمولا درخصوص مسائل اطلاعاتی اظهارنظر نمی‌کنند.

این مقام که نام خود را فاش نساخته، تاکید کرد: ما هم اکنون نظارت بر پایگاه اینترنتی آزمایش هسته‌ای پونگیه ری در کره شمالی را افزایش داده‌ایم.

در حالی که شورای امنیت سازمان ملل همچنان در حال بررسی تحریم‌های احتمالی علیه کره شمالی پس از پرتاب موشک دوربرد در ماه قبل میلادی است، گمانه زنی‌های گسترده‌ای به وجود آمده مبنی بر اینکه پیونگ یانگ ممکن است سومین آزمایش هسته‌ای خود را انجام دهد.

در همین حال پورفسور یانگ موجین، استاد دانشگاه مطالعات کره شمالی در سئول اظهار داشت که نشانه‌ای مبنی بر قریب الوقوع بودن آزمایش هسته‌ای کره جنوبی وجود ندارد.

وی به خبرگزاری فرانسه گفت: احتمال اینکه کره شمالی در فصل زمستان امسال دست به آزمایش هسته‌ای بزند بسیار کم است به ویژه آنکه چین بر پاسخی تعدیل شده به پرتاب موشک دوربرد کره شمالی به منظور جلوگیری از رخداد سومین آزمایش هسته‌ای این کشور، تاکید می‌کند.

چندی پیش نیز یک اندیشکده آمریکایی با استناد به تصاویر ماهواره‌ای گفت: کره شمالی آسیب‌های ایجاد شده توسط باران در پایگاه اینترنتی آزمایش هسته‌ای خود در جنوب شرقی کشور را ترمیم کرده است.

موسسه آمریکا کره در دانشگاه جان هاپکینز اعلام کرد تصاویر ماهواره‌ای تا تاریخ ۱۳ دسامبر نشان دادند که پیونگ یانگ مصمم به حفظ آمادگی خود در پایگاه اینترنتی پونگیه ری است.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.