کره شمالی و اینترنتش از دید اریک اشمیت مدیر اجرایی گوگل

۱۲ام بهمن ،

چند هفته پیش در یک اقدام بسیار عجیب اریک اشمیت مدیر عامل سابق گوگل و مدیر اجرایی فعلی آن به همراه هئتی از آمریکا برای بازدید به کره شمالی سفر کرد. پس از چندین هفته از این سفر بالاخره اریک اشمیت در یک نوشته بسیار کوتاه کمی از آن چیزی را که در این کشور اسرارآمیز تجربه کرده بود را منتشر کرد. در ادامه ترجه نوشته او را می‌خوانید.

اریک اشمیت و کره شمالی

« در کل دسترسی به فن‌آوری در کره شمالی بسیار محدود است. یک شبکه ۳G وجود دارد که با همکاری یک شرکت مصری به نام Orascom راه‌اندازی شده است. یک شبکه ۲۱۰۰ مگاهرتزی مبتنی بر SMS که به عنوان مثال به کاربران اجازه برقراری ارتباط های اطلاعاتی و استفاده از گوشی‌های هوشمند را نمی‌دهد. برای کره‌ای‌ها وصل کردن این شبکه به اینترنت بسیار ساده خواهد بود. تخمین زده می‌شود که تقریبا یک میلیون و پانصد هزار عدد گوشی همراه در کره شمالی وجود داشته باشد که برنامه توسعه برای آینده نیز وجود دارد. 

یک اینترنت تحت نظارت قرار گرفته و یک اینترانت در کره‌ وجود دارد. (مورد نظارت قرار گرفته یعنی مردم نمی‌توانند بدون نظارت فرد دیگری از اینترنت استفاده کنند.) یک اینترانت خصوصی هم وجود دارد که به دانشگاه‌ها متصل است. اتصال این شبکه‌ها به اینترنت نیز کار دشواری نیست.

آنها نرم‌افزار و فن‌آوریهایشان را هم به نمایش گذاشتند که همه بر پایه لینوکس بود و کاملا مشهود بود که دسترسی به اینترنت برای دولت، نیروهای نظامی و دانشگاه‌ها مقدور بود ولی نه برای عموم مردم. »

در ادامه این پست اریک اشمیت نظر خود را در مورد اینترنت بیان کرده است که از حوصله این نوشته خارج است. در ضمن عکسهایی هم از سفر در این لینک انتشار یافته است. 

پیشنهاد می‌شود بخوانید:

آی کلاب
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.