کروش: بازی با کره سودی برای ما ندارد/ در شهریور با صربستان یا کرواسی بازی کنیم

اردیبهشت ۱۴۰۳

ورزش > فوتبال ملی – کارلوس کروش سرمربی تیم ملی ایران، چندان موافق برگزاری بازی دوستانه با تیم ملی کره‌جنوبی نیست.

به گزارش ممتاز؛ ایران اخیراً موفق شد در آخرین بازی مقدماتی جام‌جهانی این تیم را شکست دهد و به عنوان سرگروه به رقابت‌ها صعود کند. علی کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال اخیراً سفری به کره‌جنوبی داشت و با مسئولان فدراسیون فوتبال این کشور پای میز مذاکره نشست. طرح بازی دوستانه نیز همانجا از سوی کره‌ای‌ها مطرح شد و حتی مسئولان فدراسیون این کشور نیز آن را تأیید کردند. کره‌ای‌ها به ایران پیشنهاد دادند که در شهریورماه، بازی دوستانه دو کشور برگزار شود ولی کارلوس کروش موقتاً با این پیشنهاد مخالفت کرده است. به گزارش خبرورزشی، کروش در این‌باره گفته است: «بازی با کره‌جنوبی برای ما سودی ندارد. البته نمی‌‌توانم بگویم اصلاً سود ندارد ولی من فکر می‌کنم در این شرایط بهتر است با برنامه به مصاف رقیبان خود برویم.» کروش از همین حالا برای بازی‌های دوستانه تیم ملی برنامه‌ریزی کرده است. چندی پیش نیز او گفته بود در این شرایط بهتر است به دنبال بازی با تیم‌های سایر قاره‌ها باشیم. او این‌بار نیز توضیح می‌دهد: «کره تیم خوبی است ولی ما در جام‌جهانی حریف آسیایی در گروه خودمان نخواهیم داشت، از سویی با تیم‌های آسیایی بارها بازی کرده‌ایم و در حال حاضر نیاز داریم تا با تیم‌هایی از آمریکای‌جنوبی و… بازی کنیم.» کروش به مسئولان فدراسیون فوتبال پیغام داده است که نیاز نیست ایران با تیم‌هایی چون برزیل یا آرژانتین بازی کند، بلکه مسابقه با شیلی، پرو، ونزوئلا و گواتمالا نیز برای ایران بسیار خوب خواهد بود. کروش در این‌باره گفته است: «ما باید با تیم‌هایی بازی کنیم که چیزهای بسیاری یاد بگیریم، نه اینکه گل خوردن را! اگر با تیم‌های بزرگی چون آرژانتین یا برزیل بازی کنیم، ممکن است با اختلاف گل بالا ببازیم، از سویی بازی با این تیم‌ها دشوار است. اگر با تیم‌هایی مثل شیلی، پرو و… بازی کنیم، به نفع ما خواهد بود. این‌ها، تیم‌های درجه دو آمریکای‌جنوبی می باشند ولی در دنیا تیم‌های خوبی به‌شمار می‌روند.»

تیم ملی ایران در مردادماه اولین اردوی تدارکاتی خود را برگزار می‌کند. هنوز برنامه این اردو کاملاً مشخص نیست ولی کروش در برنامه‌ای که چیده، برای این اردو طلب یک بازی دوستانه کرده است. او روی یک تیم آفریقایی نظر دارد ولی هنوز حریف مشخص نیست. شنیده می‌شود کامرون برای بازی دوستانه با ایران، مشکلی ندارد و حتی اعلام کرده با تمام ستاره‌هایش می‌آید، به شرط اینکه ایران امکانات خوبی در اختیارشان قرار دهد. فدراسیون در حال حاضر مشغول مذاکره در این زمینه است ولی به نتیجه‌ای نرسیده. دومین اردوی تیم ملی نیز در آگوست (شهریور ماه) برگزار می‌شود که به احتمال فراوان محل برگزاری آن، اروپا خواهد بود. ممکن است این اردو در شرق اروپا برگزار شود ولی هنوز این مسئله نیز قطعی نشده است.

کارلوس کروش بازی با دو تیم را در دستور کار قرار داده و از فدراسیون درخواست خواهد کرد که سریعاً با فدراسیون‌های این دو کشور مذاکره کند. او تمایل بسیاری دارد تا ایران در شهریور ماه با صربستان یا کرواسی بازی کند. نظرش روی این دو کشور است و گفته، فرقی نمی‌کند بازی در ایران باشد یا در اروپا اما احتمال اروپا بیشتر است چراکه رفت و آمد برای بازیکنان این کشورها به خاورمیانه مشکل خواهد بود. کروش نیز این موضوع را تأیید کرده و گفته است در صورت نیاز، به طور قطع تیم ملی به کشوری مثل اتریش سفر می‌کند تا با یکی از این دو تیم به میدان برود. او تأکید کرده: «سفر به اروپا می‌تواند کم‌هزینه‌تر نیز باشد چراکه ما اگر بخواهیم این تیم‌ها را به ایران بیاوریم، باید پول بیشتری بدهیم ولی سفر ما به آنجا و برگزاری اردو، هم ارزان‌تر خواهد بود و هم به نفع ماست.»

۲۵۲ ۴۳


RSS
ماخذ: خبر آنلاین
باز نشر: پایگاه اینترنتی خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.