کروش: بچه هایم تلاش کردند حالا مجانی با آرژانتین بازی می کنیم!/در ایران فقط پول حرفه ای می دهند

گردآوری توسط گروه ورزش ممتازنیوز

ورزش > فوتبال ملی – ایسنا نوشت:

کارلوس کروش که اکنون در آفریقای جنوبی به سر می‌برد در گفت‌وگویی که با خبرگزاری فرانسه انجام داده دربارهٔ روند آماده‌سازی تیم ملی ایران و حضور این تیم در جام جهانی سخن گفته است.

کروش ۶۰ ساله که از آپریل ۲۰۱۱ هدایت تیم ملی ایران را بر عهده داشته می گوید: “حضور درجام جهانی برای ما یک ماموریت غیر ممکن است اما این همین چیزی است که مسابقات را جذاب می‌کند.”

او دربارهٔ رویارویی ایران با تیم ملی آرژانتین می‌گوید: “شما باید میلیون‌ها دلار بپردازید تا بتوانید مقابل آرژانتین بازی کنید. اما بازیکنان من با تلاش‌شان این کار را شدنی کردند. این فرصتی بسیار عالی است که ما در مقابل تیمی بازی می کنیم که بازیکنی نظیر مسی دارد؛ بازیکنی که به نظر من جزو بشر نیست.”

سرمربی تیم ملی ایران دربارهٔ شانس ایران برای صعود ۱۶ تیم برتر دنیا می گوید این “وظیفه‌ای است که ما باید شانس خود را در آن امتحان کنیم” حتی اگر این شانس “یک رویای غیر قابل باور” باشد.

کروش که از روند آماده سازی تیم ملی همچنان ناراضی است دراین گفت‌وگو بار دیگر به فرصت‌سوزی اشاره می‌کند و می‌گوید: “ما شش ماه را از دست داده‌ایم. با این حال من امیدواریم که بتوانیم راه حلی برای مشکل پیدا کنیم هر چند که در حال حاضر هیچ برنامه روشنی ریخته نشده است.”

با وجود راه دشوار ایران، کروش معتقد است که “تعصب” ایرانی‌ها به فوتبال می‌تواند به تیم ملی در جام جهانی کمک کند.

او می‌گوید: “فوتبال در خون و روح مردم ایران است. نیازی نیست که در این جا از طریق بازاریابی و کارهای تجاری مردم را به سمت فوتبال تشویق کنیم. تصور کنید اگر امکاناتی که در قطر وجود دارد در اختیار فوتبال ایران بود چه چیزهایی به دست می‌آمد.”

سرمربی تیم ملی ایران همچنین دربارهٔ اقداماتش برای حضور بازیکنان مهاجر در تیم ملی ایران و انتقادهایی که نسبت به این تصمیم مطرح شده است نیز می‌گوید: “در جامعه‌ای مانند ایران اصلاحات و تغییر عادات مردم کار آسانی نیست. البته در هیچ جای دنیا این تغییر عادات به راحتی ممکن نیست. ما نمی توانیم بدون داشتن تجربه بین المللی تیمی باشیم که بتواند با حریفان رقابت کند. تنها چیزی که در این جا شبیه فوتبال حرفه‌ای است گرفتن حقوق آخر ماه توسط بازیکنان است. با این حال تعهدات من به مردم ایران آنها را خوشحال می‌کند. این جام جهانی ما است، زمانی است که باید به دنیا بگوییم که ایران کشوری فوتبالی است.”

کروش در پایان دربارهٔ آینده‌اش و پیشنهادهایی که به او رسیده نیز تنها به این جمله اکتفا کرد که تمام فکر و ذکرش حضور ایران درجام جهانی است و قراردادش تا ۳۰ جولای ۲۰۲۴ با فدراسیون فوتبال ایران اعتبار دارد.

۴۱۴۱


RSS
ماخذ: خبر آنلاین
باز نشر: پایگاه اینترنتی خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.