کریدور گردشگری بیستون – تاق‌بستان تاپایان سال وارد فاز اجرایی می‌شود

ایسنا/کرمانشاه مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: پروژه کریدور گردشگری بیستون- تاق بستان تا پایان امسال وارد فاز اجرایی خواهد شد.

امید قادری در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به آغاز مطالعات فاز صفر طرح جامع محور گردشگری بیستون – تاق بستان از سال ، اظهارکرد: این فاز از مطالعات طرح به دلیل برخی مشکلات مالی تا سال ۱۳۹۶ طول کشید و از این سال نیز مطالعات فاز یک آغاز شد.

وی به پایان مطالعات فاز یک این پروژه در ماه‌های اخیر اشاره کرد و گفت: طبق برنامه، این پروژه تا پایان امسال وارد فاز اجرایی می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمانشاه در ادامه بابیان اینکه این پروژه جمعا ۳۲ کیلومتر طول دارد که هفت کیلومتر آن یعنی از سه راهی ظفر تا تاق بستان در حریم شهری قرار گرفته، تصریح کرد: براساس مطالعات انجام گرفته، اراضی که در مسیر کریدور قرار گرفته‌، ۲۱ نوع کاربری دارند که بیشترین آن کاربری نظامی و کشاورزی است.

وی سهم فضاهای گردشگری در طول این مسیر را ۲۲ صدم درصد خواند و گفت: هرچند این مسیر راه اصلی ورود گردشگران به کرمانشاه است، اما متاسفانه طبق مطالعات، درصد فضاهای گردشگری فعلی در این مسیر بسیار ناچیز است.

قادری در ادامه از راه اندازی دبیرخانه کریدور گردشگری بیستون – تاق بستان در روزهای گذشته خبرداد و عنوان کرد: باتوجه به تعریف ۱۸ مگاپروژه و ۴۴ ریز پروژه در ۷۰۱۸ هکتار از این کریدور، باتشکیل این دبیرخانه بدنبال آن هستیم تا برنامه ریزی و هماهنگی‌های لازم بین سرمایه گذاران و دستگاه‌های اجرایی را برای پیشبرد سریعتر پروژه‌های کریدور فراهم کنیم.

وی اضافه کرد: همچنین در این دبیرخانه هماهنگی‌های مورد نیاز را برای تملک زمین‌های مسیر پروژه باهمکاری دستگاه‌های اجرایی مختلف انجام می‌دهیم.

مدیرکل میراث فرهنگی استان در ادامه از ترسیم چشم انداز ۱۰ ساله برای به سرانجام رساندن پروژه کریدور گردشگری بیستون – تاق بستان خبرداد و گفت: براساس این چشم انداز، پیش بینی می‌شود در دوره مدت ۱۰ ساله‌ای بتوانیم این پروژه را به سرانجام برسانیم.

وی بابیان اینکه این چشم انداز شامل برنامه‌های دو ساله، پنج ساله و سه ساله است، گفت: در دوره دو ساله که تا سال ۱۴۰۰ خواهد بود، باید بتوانیم کارهای زیرساختی مناسبی همچون احیاء اراضی کشاورزی مسیر با رویکرد گردشگری، اجرای حریم سبز در هر دو سمت محور، ترمیم محور با آسفالت و… را انجام دهیم.

قادری اضافه کرد: در دوره دوم که پنج ساله است نیز بیشتر تمرکز روی ایجاد برخی زیرساخت‌های گردشگری در روستاهای مسیر، پارک‌ها و فضاهای عمومی، مجموعه‌های تفریحی و پذیرایی و … است.

وی بابیان اینکه در دوره سوم نیز که سه ساله است، پیش بینی شده تا پروژه‌های مهمی اجرا شود، عنوان کرد: ایجاد شهربازی، پردیس سینمایی و خدماتی، مجموعه باغ رستوران و… از مهمترین پروژه‌های این مدت خواهد بود.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.