کریمی: بازار تهران به خاطر تامین امنیت تعطیل شد

دبیرکل جامعه اصناف و بازار با بیان اینکه بازاریان برای تامین امنیت مغازه های خود را بسته اند؛ از تحرکات برخی افراد ناشناس در بازار در چند روز اخیر خبر داد و گفت: یک عده عناصر ناشناس از بیرون از بازار درپی برهم زدن اوضاع بازار هستند.

احمد کریمی اصفهانی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره تعطیلی بازار تهران گفت: بازاریان برای حفظ امنیت بازار و اینکه اوضاع بهم نریزد ناچار شدند امروز مغازه های خود را ببندند.
وی ضمن تکذیب شایعات منتشر شده مبنی بر تجمع بازاریان در اعتراض به اوضاع اقتصادی کشور و افزایش قیمت ارز گفت: بازاریان تهران هیچ نوع تجمعی نکردند و تجمعات ربطی به بازار ندارد.
کریمی اصفهانی در پاسخ به این سوال که عناصری که از بیرون بازار این تجمع را برگزار کرده اند، از چه گروهی هستند، گفت: این گروه شناخته شده نیستند اما در چند روز اخیر تحرکاتی در بازار شروع شده بود و پیامک های ناشناسی به بازاریان ارسال می شد.
کریمی اصفهانی با تاکید بر اینکه به محض برقراری امنیت بازاریان کار خود را از سر خواهند گرفت، گفت: بازار فرش که من در آنجا هستم، باز است و بعد از اطمینان از برقراری امنیت بازاریان به کار خود ادامه خواهند داد.
پیامک های مشکوک و تلاش برای اخلال در بازار
احمد کریمی اصفهانی، همچنین در گفت و گو با خبرنگار زندگی، با اشاره به تعطیلی برخی از مغازه های بازار تهران در اعتراض به نوسانات نرخ ارز، ابراز داشت: این امر یک توطئه ای است که معلوم نیست از کجا ساخته و پرداخته شده است.
وی تاکید کرد: از روز گذشته پیامک هایی به برخی بازاریان مبنی بر تعطیلی مغازه ها ارسال شد، از دیگر سو بخشی از بازار به لحاظ اینکه کارگران به تعطیلی مغازه ها علاقه مند بودند، تعطیل شد.
کریمی اصفهانی شایعه اعتصاب بازار تهران را تکذیب کرد و گفت: چنین موضوعی وجود ندارد، چرا که بازار قماش و فرش به عنوان دو نقطه اصلی باز است و سایر صنف ها نیز به فعالیت خود ادامه می دهند.
دبیر کل جامعه انجمن های اسلامی اصناف و بازار خاطر نشان ساخت: تنها در گوشه و کنار بازار تعدادی از مغازه ها تعطیل کرده اند و معلوم نیست این کار از کجا دیکته شده است.
وی تاکید کرد: تعطیلی های بازار به صورت صنفی نبوده است و تنها نوشت افزار و خرازی ها به صورت محدود مغازه های خود را تعطیل کرده اند.
به گفته کریمی اصفهانی هم اکنون صرافی های بازار تهران کار خود را انجام می دهند و این صنف از بازار حالت عادی دارد.
عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری  در پایان با اشاره به رایزنی ها برای بازگشایی مغازه ها، گفت: در این زمینه وظیفه داریم که رایزنی کنیم و وظیفه خود را نیز انجام خواهیم داد.
گفتی است در روز های گذشته عده اندکی در بازار برای بحرانی نشان دادن وضعیت بازار پیامک های مشکوکی مبنی بر تعطیلی واحد های کسبی بازار تهران ارسال کرده اند؛ اما خوشبختانه این تلاش مشکوک با استقبال همراه نشد و تنها عده معدودی از فروشندگان بازار تهران اقدام به تعطیلی مغازه های خود کرده اند.
به نظر می رسد در چنین شرایطی نهاد های امنیتی باید در بدو امر نسبت به برخورد با اخلال گران ورود پیدا کننند. ضمن اینکه مسئولان نیز با دقت در اظهار نظرهای خود جلوی سوء استفاده از اظهارات خود را بگیرند.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.