کسانی که بدون گواهینامه رانندگی می کنند به مراجع قضایی معرفی می شوند

۳۰م دیماه ،

اما می باشند اشخاصی که رعایت قانون چندان برایشان اهمیتی ندارد وبه هر روشی که خود می پسندند عمل می کنند برای مثال وحید پرسیده من فردی را می شناسم که سالهاست دارد بدون گواهینامه رانندگی می کند آیا این رفتار درست است؟
واما سرهنگ مرتضی دهقانی رئیس پلیس راهور در این باره گفت: بر اساس متن قانون تمام اشخاصی که در جاده‌های داخل شهری و برون‌شهری کشور به تردد با خودرو اقدام می‌کنند باید گواهینامه با خود به همراه داشته باشند لذا اگر فردی به هر بهانه‌ای با خود گواهینامه به همراه نداشته باشد ماموران پلیس راهور موظف می باشند تا برای فرد جریمه ۳۰ هزار تومانی در نظر بگیرند.
وی ادامه داد:‌ عدم همراه داشتن گواهینامه در سیستم مرکز اجرائیات پلیس راهور دارای کد است و بدون هیچ اغماضی با این نوع تخلف برخورد می‌شود.
این مقام انتظامی اظهار داشت: اگر کسی دارای گواهینامه باشد ولی در حین رانندگی گواهینامه‌اش را همراه نداشته باشد از وی کارت ملی یا یکی از اوراق شناسایی دریافت می‌شود لذا فرد طی ۴۸ ساعت وقت دارد تا خود را به یکی از مراکز پلیس راهور محل سکونت خود معرفی کند و گواهینامه خود را ارائه کند که در غیر این صورت فرد به مراجع قضایی معرفی خواهد شد.
وی ادامه داد: کسانی که گواهینامه خود را گم کرده‌اند باید با اعلام مفقودی و دریافت تاییدیه مرکز صدور گواهینامه نسبت به دریافت گواهینامه تازه اقدام کنند. با تاییدیه صادر شده این اشخاص با زمان تعریف شده در آن تاییدیه اجازه تردد در جاده‌ها را دارند
۴۵۲۳۶
 

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.