کسب رتبه اول مرکز تحقیقات سلولی و مولکولی در بین مراکز تحقیقاتی “دانشگاه علوم پزشکی ایران “

فروردین ۱۴۰۳

سرپرست دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی خبر داد

مرکز تحقیقات سلولی و مولکولی در بین مراکز تحقیقاتی “دانشگاه علوم پزشکی ایران” درارزشیابی سال رتبه اول را کسب کرد.

دکتر جغتایی  در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران افزود:  بر اسا س ارزشیابی سال  ۹۱ مراکز تحقیقاتی “دانشگاه علوم پزشکی ایران”، مرکز تحقیقات سلولی و مولکولی توانست در بین مراکز تحقیقاتی موجود رتبه اول را کسب نماید.

دکتر محمد تقی جغتایی، سرپرست دانشگاه علوم بهزیستی وتوانبخشی با بیان اینکه این مرکز بر اساس ارزشیابی سال ۹۱ توانست رتبه اول را در بین مراکز تحقیقاتی دانشگاه کسب نماید گفت: این مرکز در سال ۹۱ با چاپ ۴۲ مقاله ، تالیف مقاله ،برگزاری همایش های کشوری،کسب بودجه از سایر سازمانهای دولتی و غیر دولتی و فعالیتهای پژوهشی دیگر موفق به کسب ۱۸۲۹ امتیاز گردید.

رئیس مرکزتحقیقات سلولی ومولکولی دانشگاه علوم پزشکی ایران افزود: مرکز تحقیقات سلولی و مولکولی با هدف ارتقاء دانش از طریق تحقیقات سلولی و مولکولی ، آموزش محققان در زمینه علوم سلولی و مولکولی ،بهبود سلامت جامعه از طریق پژوهش های بنیادی در زمینه های پزشکی مرتبط و گسترش همکاری با دانشمندان ملی و بین المللی  تاسیس شده است .

سرپرست دانشگاه در ادامه گفت: این مرکز در زمینه های سلول های بنیادی ،بیولوژی اعتیاد،مهندسی بافت،علوم اعصاب و آپوپتوز و سرطان، پروژه های  تحقیقاتی متعددی را انجام داده است که بعضی از نتایج پروژه ها  در حال حاضر کاربردهای درمانی دارند.

دکتر جغتایی در خاتمه اظهار داشت: این مرکز تحقیقاتی در زمینه سکته مغزی ،بیماری های آلزایمر و اوتیسم با دانشگاه های آلمان( Aachen )، امپریال کالج ودانشگاه Kings لندن، Sheffield انگلستان  و دانشگاهLinkopin  و Uppsala سوئد همکاری داشته است.

 انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.