کسب رتبه اول پژوهشگاه علم و فناوری اطلاعات ایران در سطح کشور

فروردین ۱۴۰۳

پژوهشگاه علوم و فناوری ایران رتبه اول در سطح کشور و رتبه ۳۱۱ را در سطح جهان به خود اختصاص داده است.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران وب پایگاه اینترنتی علوم و فناوری اطلاعات ایران در تازهترین رتبه بندی و بومتریک رتبه اول را در میدان موسسه های تحقیق و توسعه کشور به خود اختصاص داد.

بنابراین گزارش :در این رتبه بندی که موسسه های پژوهشی و همه مراکز درگیر در فعالیت های پژوهشی در حوزه های فناوری علوم اجتماعی و علوم انسانی را در بر می گیرد پژوهشگاه در میان ۸ هزار موسسه تحقیق و توسعه برتر جهان رتبه ۳۱۱ را به خود اختصاص داده است.
 
بر اساس این گزارش: پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران نسبت به سال قبل ۵۳ پله ارتقا یافت چنانچه وب پایگاه اینترنتی پژوهشگاه در رتبه بندی ژولیه ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲ و ژانویه ۲۰۱۲ نیز در ایران رتبه اول را کسب کرده است.
 
براساس این گزارش :در آخرین رتبه بندی انجام شده پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور مرکز تحقیقات مجلس شورای اسلامی و فرهنگستان علوم پزشکی جمهوری اسلامی ایران پس از پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران رتبه های دوم تا پنجم را در ایران کسب نموده اند البته این ارزیابی از سال ۲۰۰۴ آغاز شده و مبتنی بر شاخص های ترکیبی ای چون دسترسی پذیری و محتوای انتشار یافته است./ع۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.