کسب رتبه برتر حاکمیت بالینی کشور توسط بیمارستان بقیه الله(عج)

۰۹ام بهمن ،

رییس بیمارستان بقیه‌الله(عج)از کسب رتبه برتر این بیمارستان در دومین جشنواره کشوری و اولین همایش بین المللی حاکمیت بالینی و ایمنی بیمار در کلیه محورهای مربوط به حاکمیت بالینی خبر داد.

به گزارش حوزه دفاعی امنیتیممتازنیوز،‌ دکتر محمد صادق مهدوی، رییس بیمارستان بقیه‌الله(عج) از کسب رتبه برتر این بیمارستان در دومین جشنواره کشوری و اولین همایش بین المللی حاکمیت بالینی و ایمنی بیمار در تمامی محورهای مربوط به حاکمیت بالینی خبر داد و اظهارداشت: در حاکمیت بالینی یک زیرساخت مهم است که بیمارستان‌ها را برای استقرار نظام اعتباربخشی آماده می‌کند و ارزیابی‌های حاکمیت بالینی طبق این جشنواره کشوری سالانه انجام می‌شود.

وی در خصوص اجرای مدل حاکمیت بالینی در کشور گفت: حاکمیت بالینی مجموعه استانداردهایی را شامل می‌شود که تمامی زوایای بیمارستان را تحت پوشش قرار داده و محورهای اصلی مانند نحوه تعامل با بیمار، محورهای ایمنی بیمار، کنترل‌های اثر بخشی درمانی، محورهای IT و نحوه مدیریت اطلاعات بیمارستانی ، نحوه مدیریت کارکنان و و محورهای متعدد دیگر را شامل می‌شود.

دکتر مهدوی ادامه داد: یک مرکز درمانی مانند بیمارستان، شامل مجموعه‌ای از استانداردهاست که وزارت بهداشت با بهره گیری از آن، بیمارستان ها را مورد ارزیابی قرار داده و مرکز درمانی برتر کشور را انتخاب می‌کند که مهم ترین شاخص ها و مولفه‌ها برای ارزیابی بیمارستان ها عدالت، کیفیت، خدمات، پاسخگویی و کارآیی است.

رییس بیمارستان بقیه الله(عج) به نحوه برگزاری جشنواره کشوری حاکمیت بالینی اشاره کرد و اظهار داشت: این جشنواره ۲ سال متوالی است که بین بیمارستان های سطح کشور برگزار می گردد. زمان برگزاری اولین دوره آن سال قبل بود و امسال نیز دومین جشنواره برگزار شد که در هر دو سال بیمارستان بقیه الله(عج) موفق به دریافت و کسب رتبه برتر بین بیمارستان ها در کلیه محورهای مربوط به حاکمیت بالینی شد.

مهدوی تصریح کرد: تفاوت برگزاری جشنواره حاکمیت بالینی و ایمنی بیمار در سال قبل با امسال این بود که در سال قبل رتبه بندی ها مشخص نبود اما امسال رتبه بندی بین مراکز درمانی و بیمارستان ها کاملا مشخص شده که الحمدالله بیمارستان بقیه الله(عج) توانسته در همه این محورها تندیس و لوح برتر این جشنواره را به خود اختصاص دهد.

وی کارکرد دیگر بیمارستان ها در خصوص حاکمیت بالینی را خوب توصیف کرد و افزود: اغلب بیمارستان های سطح کشور نیز به اجرایی کردن مدل حاکمیت بالینی اهتمام داشته اند که وزارت بهداشت هم آنها را رتبه بندی کرده است اما بیمارستان بقیه الله (عج) به لحاظ ارتقاء کیفیت درمان و کاربردی کردن مفاهیم تخصصی توانسته رتبه اول کشور را به دست آورد.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد: در حال حاضر ما با اعتماد و اطمینان کامل می توانیم در عرصه های بین المللی در پروژه های ایمنی بیمار در سازمان جهانی بهداشت شرکت و رتبه برتر رادر این زمینه کسب کنیم.

منبع: سپاه نیوز

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.