کسب رتبه ۱۶ علمی جهان نشان اقتدار کشور است

۲۷م دیماه ،

رتبه ۱۶ در جهان و رتبه اول در جهان اسلام نشان دهنده اقتدار ایران در حوزه علم و فناوری است.

به گزارش خبرنگار  صنفی آموزشی باشگاه خبرنگاران، حسین نادری منش، معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در مراسم افتتاحیه دومین جشنواره زیست فناوری ایران در خصوص وضعیت آموزشی کشور گفت: ما در حدود ۳۰ سال پیش با جمعیت ۳۵ میلیون نفری حدود ۱۷۵ هزار دانشجو با ۲۰۰ موسسه آموزش عالی داشتیم، که اکنون با گذشت ۳۰ سال جمعیت دانشجویی کشور به بیش از ۴٫۵ میلیون نفر رسیده و در همه ی شهرهای بالای ۲۰ هزار نفری موسسه آموزش عالی داریم.به بیانی دیگر ما شاهد رشد دو برابری جمعیت و رشد ۲۰ برابری دانشجویان بوده ایم.

وی افزود: از این میزان، ۵۰ هزار نفر در  مقطع دکتری و بیش از ۴۰۰ هزار نفر در مقطع کارشناسی ارشد مشغول به تحصیل می باشند.

وی تصریح کرد: بر اساس آمار و ارقام بین المللی با وجود تحریم ها هم اکنون ما رتبه ۱۶ در جهان و رتبه اول در جهان اسلام را دارا هستیم.

نادری منش خاطر نشان کرد: تمام توانمندی ما به طور اخذ وابسته به داخل بوده است و تمامی اندیشمندان ما تحصیلات خود را در داخل کشور گذرانده اند.

نادری منش اذعان داشت: یکی از اهداف ما در برنامه پنجم توسعه تربیت بیش از ۲۵ هزار دانشجوی خارجی در کشور  است که اکنون نزدیک به ۸ هزار دانشجوی عراقی و افغانی در کشور با حمایت های دولت در حال تحصیل می باشند.

نادری منش هم چنین از تحصیل سه هزار دانشجو و دو هزار محقق در تحصیلات تکمیلی در زمینه ی بیوتیک در بیش از ۱۲۰ موسسه آموزش عالی خبر داد./ع۲


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.