کسب رکورد ورودی، مجوز دوومیدانی‌کاران برای شرکت در لیگ برتر!

۱۰اردیبهشت،

Rouhollah Vahdati-29-11.jpg

رئیس کمیته مسابقات فدراسیون دوومیدانی گفت: برای افزایش سطح کیفی مسابقات لیگ برتر حضور دوومیدانی کاران بر اساس رکورد ورودی خواهد بود.

احمد یزدانیان درگفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایسنا اظهار کرد: برگزاری کامل ماده‌های دوومیدانی و حضور تمام ورزشکاران در لیگ ممکن است ازکیفیتی مطلوب که فدراسیون برای برگزاری لیگ برتر مدنظر دارد بکاهد، بر همین اساس پیش‌بینی کرده‌ایم زمان مسابقات لیگ را کوتاه‌تر و برای آن رکورد ورودی و امتیازات مثبت و منفی در نظر بگیریم تا هر ورزشکاری نتواند در لیگ شرکت کند و یک مقدار سطح کیفی مسابقات نیز بالا برود. در بسیار از ماده‌ها اختلاف نفر اول با نفرات دوم، سوم بسیار است و به همین سبب ورزشکاری با به جا گذاشتن یک رکورد ضعیف مثل همیشه مقام اولی را به دست می‌آورد یا دوومیدانی‌کاری که در سطح بسیار پایینی قرار دارد به راحتی در مسابقات لیگ برتر شرکت می‌کند، بنابراین ما امسال این قوانین و مقررات را وضع کرده‌ایم تا علاوه بر افزایش سطح کیفی لیگ برتر، دیگر شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم.

یزدانیان دربارهٔ‌ی رکوردهای ورودی مسابقات لیگ برتر تصریح کرد: ما بهترین رکوردهای سال ۹۱و مسابقات آغاز فصل ۹۲ در نظر می‌گیریم و بر اساس آن در هر ماده، هشت دوومیدانی‌کار را دعوت می‌کنیم که رکورد نفر هشتم، رکورد حدودی ما برای مرحله اول مسابقات لیگ برتر محسوب می‌شود و پس از آن رکورد هشتمین دوومیدانی‌کار مرحله‌ی اول مسابقات لیگ برتر را به عنوان رکورد ورودی مرحله‌ی دوم درنظر می‌گیریم و در هر پنج مرحله به همین شیوع عمل می‌کنیم.

رئیس کمیته مسابقات فدراسیون با اشاره به این که لیگ برتر سال ۹۲ در پنج مرحله برگزار می‌شود، به ایسنا گفت: تصمیم داریم در هر مرحله، تعدادی ازماده ها را برگزار کنیم و البته ممکن است در این صورت در حق دوومیدانی‌کارانی که تنها در یک ماده شرکت می‌کنند مانند پرتاب دیسک یا وزنه اجحاف شود که ما تصمیم گرفتیم چنین ماده‌هایی در هر پنج مرحله مسابقات لیگ برتر برگزار شوند.

یزدانیان در پایان بیان کرد: در لیگ برتر سال ۹۲ تنها هشت تیم شرکت می‌کنند که تاکنون حضور تیم‌های دانشگاه آزاد اسلامی، نفت تهران، پیکان تهران، ثامن‌الحجج خراسان رضوی و فولاد سپاهان قطعی شده و سه تیم دیگر در حال آماده کردن مدارک خود می باشند و اولین مرحله‌ی مسابقات لیگ برتر نیز دهم خردادماه در تهران برگزار خواهد شد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.