کسب سهمیه ۳+۱ ایران در رقابت های لیگ قهرمانان آسیا

۰۳م آذر ،

رئیس اتحادیه باشگاه‌ها با وجود قطعی دانستن صعود کسب سهمیه ۳+۱ ایران گفت: سهمیه ۳+۱ هنوز به تصویب نرسیده ‌است.

عزیز محمدی در گفت و گو با فارس در مورد کسب سهمیه ۳+۱ ایران در رقابت های لیگ قهرمانان آسیا اظهار داشت: با تلاش سازمان لیگ، فدراسیون، اتحادیه باشگاه ها و خود باشگاه های فوتبال ایران، پیشرفت خوبی امسال داشتیم. سازمان لیگ مدارک را به آسیا فرستاد. خدا را شکر از نظر مدارک ارسالی هیچ مشکلی نداشتیم و همه چیز کامل بود.

وی افزود: استاندارد فنی، رنکینگ تیم ملی و باشگاه ها در جهان، تعداد تماشاگران، بازار یابی و … مسائلی بود که در امتیازها محاسبه می شد. ما در بسیاری از این موارد امتیاز کامل را آوردیم. به طور مثال در بخش استاندارد فنی و تماشاگران در غرب آسیا از تمام تیم ها بالا تر هستیم اما در بخش استادیوم ها از بسیار کشورها عقبیم.

محمدی تأکید کرد: در کل امسال نسبت به سال قبل امتیازات بیشتری گرفتیم. سال قبل ما در کل آسیا هشتم و در غرب آسیا پنجم بودیم اما امسال در آسیا پنجم و در غرب‌‌ آسیا سوم شدیم. در کل آسیا تیم های کره‌جنوبی، ژاپن، عربستان و قطر بالاتر از ما قرار گرفتند که تیم های قطر و عربستان از غرب آسیا می باشند. سال قبل تیم های ازبکستان امارات و چین از ما بالاتر بودند که امسال توانسیم با رشدی که داشتیم جای آن ها را بگیریم.

رئیس اتحادیه باشگاه ها خاطرنشان کرد: اگر در بخش استادیوم ها می توانستیم اسکوربرد ورزشگاه های تختی تهران و غدیر اهواز و در بخش نور ورزشگاه دستگردی را درست کنیم این موضوع سبب می شد ۳ ورزشگاه دیگر ما نیز رتبه A آسیا را کسب کنند. به این ترتیب می توانستیم استادیوم تختی را برای تیم های پیکان و راه آهن، ورزشگاه غدیر را برای فولاد و صنعت نفت و استادیوم دستگردی را برای تیم نفت تهران معرفی کنیم که این سبب می شد ۳۰ امتیاز بیشتر کسب کنیم که در آن صورت قطر را می گرفتیم و دارای ۴ سهمیه مستقیم می شدیم.

محمدی در مورد اینکه آیا برای رفع مشکل این ورزشگاه‌ها تلاشی صورت می گیرد یا می خواهیم کار را برای دقیقه ۹۰ بگذاریم تصریح کرد: هرسال پروانه حرفه ای باشگاه ها مورد بررسی واقع می گردد و باشگاه ها باید شرایط را دارا باشند. به همین خاطر برای اینکه باشگاه های ما سال آینده مورد تأئید قرار بگیرند این موضوع را پیگیری می کنیم. همین الان در حال پیگیری هستیم تا اسکوربرد ورزشگاه غدیر اهواز هر چه زودتر درست شود. خود باشگاه ها هم در این راستا تلاش خوبی می کنند. تیم راه آهن پیگیر وضعیت استادیوم اکباتان است تا بتواند شرایط استاندارد را کسب کند.

وی در مورد این که این سهمیه تا چه زمانی اعتبار دارد گفت: این سهمیه برای ۳ سال است و پس از آن سال ۲۰۲۲ بار دیگر امتیاز دهی می گردد. البته اکنون تنها ایمیل امتیاز ما آمده و هنوز به صورت قطعی به تصویب نرسیده است. امتیازی که ما کسب کردیم روز دوشنبه در جلسه لیگ قهرمانان مطرح، سپس در کمیته مسابقات بررسی و بعد از آن به تأئید کمیته اجرایی می رسد. البته به سبب اینکه به باشگاه های ما برای حضور در قرعه کشی لیگ قهرمانان آسیا نامه زده اند موضوع تقریبا تمام شده است.


sadkhabar.ir
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.