کسب مقام برای دانش آموزان خراسان رضوی

رییس اداره قرآن، نماز و عترت آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: ۲۸ دانش آموز این استان موفق به کسب عناوین برتر در مسابقات اذان،قرآن و نهج البلاغه مرحله کشوری شدند.
میکائیل باقری درگفتگو با خبرنگار آریا در چناران  گفت: ۶۳ دانش آموز در پنج رشته اذان ویژه پسران، قرائت،حفظ، تفسیر و نهج البلاغه به مسابقات مرحله کشوری اعزام شدند که از این تعداد ۲۸ نفر موفق به کسب عنوان برتر شدند.
وی  افزود: در رشته اذان که در شهر تهران برگزار شد تنها ابوالفضل رشیدی در پایه سوم متوسطه توانست به رتبه سوم دست یابد.
وی گفت:در رشته حفظ پسران، محمد رضا جاهدی نیا، هادی فصیحی و علی جان فدا، در رشته قرائت پسران مسعود موحدی، سجاد پور محمد،محسن میرزایی،سید محمد صادق حسینی و ابراهیم عقیلی توانستند به رتبه های اول تا چهارم دست یابند.
وی گفت: در رشته نهج البلاغه مجتبی فرجی، محمد یزدان احمدی،حسین معلمیان، حمید رضا حجت، علیرضا صادقی و سید یحیی حسینی توانستند عناوین اول تا سوم را از آن خود کنند.
وی افزود: در رشته تفسیر نیز ایمان صابری به رتبه سوم دست یافت.
دبیر سی امین دوره مسابقات قرآن استان با اشاره به برگزاری مرحله کشوری رشته های قرائت،حفظ،تفسیر و نهج البلاغه در شهر اصفهان، ادامه داد: در بخش دختران نیز فاطمه احمدی، زینب ضیاء دوست، زهرا بروغنی،فاطمه سلیمانی و زهرا مهوشیان موفق به کسب رتبه اول تا پنجم رشته قرائت قران کریم شدند.
میکائیل باقری افزود: حمیده خوش چهره، کوثر سادات موسوی به ترتیب توانستند مقام سوم و اول رشته حفظ را بدست آورند.
وی همچنین از کسب سه عنوان در رشته نهج البلاغه توسط مطهره تیموری، فائزه عباسپور مقدم و زهرا صادقی داد و خاطر نشان کرد: معصومه هاشمی و کبری عارفی نیز در رشته تفسیر هر دو موفق به کسب رتبه اول شدند.
رییس اداره قرآن، نماز و عترت آموزش و پرورش خراسان رضوی  گفت: خراسان رضوی در مسابقات کشوری اذان، قرآن و نهج البلاغه توانست ۱۰ رتبه اول، چهار رتبه دوم، ۱۰ رتبه سوم و چهار عنوان چهارم و پنجم به ارمغان بیاورد.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.