کسب و کارهای تازه در پارک‌های علم و فناوری؛ با نگاهی به تجربه هند

۰۵ تیرماه ۱۳،

مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی موضوع کسب و کارهای تازه در پارک‌های علم و فناوری را با نگاهی به تجربه هند بررسی کرد.

به گزارش حوزه پارلمان باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی مرکز پژوهش‌ها، گروه مطالعات محیط کسب و کار این مرکز با بیان این مطلب که طی دهه‌های قبل بهره‌گیری از پارک‌های علم و فناوری در مسیر اهدافی چون توسعه صنعتی، اشتغالزایی ، توسعه منطقه‌ای و مهمتر از همه پیوند نهادهای پژوهشی با فعالیت‌های اقتصادی – تولیدی مورد توجه بوده است، افزود: هدف از این گزارش، معرفی مفاهیم اساسی موضوع پارک‌های علم و فناوری و تجربه‌های کشور هندوستان در سیاستگذاری برای رشد و توسعه این پارک‌هاست.

این گزارش می‌افزاید: سیاستگذاران هندوستان، پارک‌های علم و فناوری را به عنوان جزیی از یک نظام کلان (نظام ملی نوآوری) تعریف کرده و میان این پارک‌ها و اجزای دیگر نظام پیوندهای معنادار برقرار کرده‌اند. در واقع این کشور توانسته است با طراحی نظامی قابل توجه و تقسیم کار در لایه‌های مختلف مرکزی، ایالتی، عمومی و خصوصی سیاست‌های متناسب با ابزارهای مالی، پشتیبانی و فنی – دانشی را تنظیم کرده و با رویکردی مشارکتی پارک های علم و فناوری را بسط دهد.

مرکز پژوهش‌ها افزود: بررسی تجربه کشورهای دیگر از حیث مقرراتگذاری و مقررات‌زدایی در عرصه پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد می‌تواند در تحقق هدف سند چشم‌انداز نقش تسریع کننده‌ای را ایفا کند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.