کسری “تراز تجاری” این کشور در ماه دسامبر ۱۲ درصد افزایش داشت

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

کسری تراز تجاری آمریکا به سبب کاهش صادرات در ماه دسامبر بیشتر از آنچه که پیش بینی می شد افزایش یافت و افزایش کسری تراز تجاری آمریکا در ماه دسامبر سبب می شود تا دولت در ارقام پیش بینی شده در خصوص رشد اقتصادی این کشور در سه ماهه چهارم سال قبل بازنگری کند.

 به گزارش ممتاز به نقل از سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران  به نقل از خبرگزاری رویترز از واشنگتن،وزارت بازرگانی آمریکا روز پنجشنبه در گزارش ممتاز به نقل ازی اعلام کرد کسری تراز تجاری این کشور در ماه دسامبر با ۱۲ درصد افزایش به ۳۸ میلیارد و ۷۰ میلیون دلار رسیده است .

میزان کسری تراز تجاری آمریکا در ماه نوامبر سال قبل ۳۴ میلیارد و ۵۶ میلیون دلار بود.
کارشناسان مسائل اقتصادی پیش بینی کرده بودند رقم کسری تراز تجاری آمریکا در ماه دسامبر به ۳۶ میلیارد دلار برسد.

گزارش وزارت بازرگانی آمریکا حاکی از آن است که کسری تراز تجاری آمریکا درکل سال ۲۰۲۴ به ۴۷۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار رسید که پایین ترین رقم از سال ۲۰۰۹ بدینسو است . کسری تراز تجاری آمریکا درسال ۲۰۱۲ حدود ۵۳۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار بود.

بر اساس این گزارش ممتاز به نقل از میزان صادرات آمریکا در ماه دسامبر با یک و هشت دهم درصد کاهش به ۱۹۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار رسید. این درحالی است که میزان صادرات نفت آمریکا در این ماه به حد بی سابقه ای رسیده بود. میزان واردات آمریکا نیز در همین ماه با سه دهم درصد افزایش به ۲۳۰ میلیارد دلار رسید.
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.