کسری تجاری آمریکا افزایش یافت

۱۵خردادماه،

کسری تجاری آمریکا با بهبود واردات کالاهای مصرفی و تجهیزات تجاری، در آوریل ۸٫۵ درصد نسبت به مارس افزایش یافت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بر اساس آمارهای وزارت بازرگانی آمریکا، کسری تجاری این کشور از ۳۷٫۱ میلیارد دلار در مارس به ۴۰٫۳ میلیارد دلار در آوریل افزایش یافت. بدون در نظرگرفتن واردات نفت، کسری تجاری آمریکا از ۱۶٫۷ میلیارد دلار در مارس به ۲۰٫۶ میلیارد دلار در آوریل رشد کرد.

اقتصاددانان در نظرسنجی بلومبرگ پیش‌بینی کرده بودند که کسری تجاری آمریکا به ۴۱٫۱ میلیارد دلار رشد می‌کند و واردات این کشور ۲٫۴ درصد افزایش می‌یابد.

تقاضای آمریکایی برای تلفن‌های همراه، خودرو و رایانه‌های خارجی در این ماه رشد بیشتری داشت و رشد هزینه از سوی مصرف کنندگان عادی و شرکت‌های این کشور را نشان داد. افزایش تقاضای مصرفی در این کشور که بزرگ‌ترین اقتصاد جهان است، تاثیر کاهش هزینه دولت بر رشد اقتصادی را جبران می‌کند.

واردات آمریکا از ۲۲۲٫۳ میلیارد دلار در مارس به ۲۲۷٫۷ میلیارد دلار در آوریل افزایش یافت. صادرات این کشور طی این مدت با رشد فروش خودرو و قطعات و همچنین کالاهای مصرفی شامل جواهرات و الماس، ۱٫۲ درصد رشد کرد و به ۱۸۷٫۴ میلیارد دلار رسید.

کسری تجاری آمریکا با چین که دومین اقتصاد بزرگ جهان است، ۳۴٫۸ درصد افزایش یافت و از ۱۷٫۹ به ۲۴٫۱ میلیارد دلار رسید.

اقتصاد آمریکا ۲٫۴ درصد بر مبنای سالانه طی سه ماهه اول ۲۰۲۴ توسعه یافت و کسری تجاری این کشور به ۳۹۱٫۵ میلیارد دلار افزایش یافت و به سبب رشد بیشتر واردات از صادرات، ۰٫۲۱ درصد از رشد اقتصادی این کشور کاست.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.