کسری تجاری آمریکا به بیش از ۵۴۰ میلیارد دلار رسید

۲۱ام بهمن ،

کسری تجاری آمریکا برای کل سال ۲۰۱۲ با کاهش ۳٫۵ درصدی نسبت به سال قبل به ۵۴۰٫۴ میلیارد دلار رسید.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، صادرات این کشور برای کل سال میلادی قبل ۴٫۴ درصد و وارداتش ۲٫۷ درصد رشد کرد.

همچنین طبق آمار وزارت بازرگانی آمریکا، کسری تجاری این کشور از ۴۸٫۶ میلیارد دلار در ماه نوامبر به ۳۸٫۵ میلیارد دلار در دسامبر سال قبل کاهش یافت. آمار ماه دسامبر پایین‌تر از کسری ۴۵٫۴ میلیارد دلاری مورد پیش بینی تحلیلگران بود.

این کاهش ۱۰ میلیارد دلاری که بزرگترین کاهش ماهانه در چهار سال قبل بوده، در نتیجه کاهش میزان واردات نفت حاصل شده است.

کسری تجاری آمریکا آخرین بار در ژانویه سال ۲۰۱۰ کوچک‌تر بود که نشان می‌دهد ممکن است رشد اقتصادی این کشور در سه ماهه چهارم سال قبل بالاتر از میزان مورد پیش بینی تحلیلگران باشد.

صادرات این کشور در ماه دسامبر با ۲٫۱ درصد افزایش به ۱۸۶٫۴ میلیارد دلار و وارداتش با ۲٫۷ درصد کاهش به ۲۲۴٫۹ میلیارد دلار رسید. میزان واردات نفت این کشور ۱۳ درصد در این ماه کاهش داشت و به ۲۲٫۱ میلیارد دلار رسید.

به گفته تحلیلگران، آمار دسامبر نشان می‌دهد که رشد اقتصادی آمریکا در سه ماهه چهارم ممکن است بهتر از حد مطلوب باشد. برآورد اولیه دولت از رشد تولید ناخالص داخلی، ۰٫۱ درصد رشد منفی بوده است.

کسری تجاری آمریکا با چین که دومین شریک تجاری بزرگ این کشور است، ۱۵٫۵ درصد در دسامبر کاهش یافت و به ۲۴٫۴ میلیارد دلار رسید.

کسری تجاری این کشور با اتحادیه اروپا نیز در ماه دسامبر ۲۸٫۴ درصد کاهش یافت و به ۸٫۷ میلیارد دلار رسید.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، صادرات آمریکا در دسامبر سال ۲۰۱۲ در مقایسه با مدت مشابه سال پیش از آن ۴٫۹ درصد بالاتر بود در حالیکه واردات این کشور دو درصد کاهش داشت.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.