کسی بانوی نارنجی را نزده است

نخست وزیر اوکراین اعلام کرد بر اساس تحقیقات دادستانی کل این کشور در زندان خارکوف خشونتی علیه “یولیا تیموشنکو” که ظاهرا با درمان خود در داخل کشورش هم موافقت کرده اعمال نشده است.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری «نووستی»، “نیکولای آزاروف” نخست وزیر اوکراین با توجه به تحقیقات انجام شده از سوی دادستانی کل این کشور اعلام کرد که موضوع برخورد فیزیکی و اعمال زور علیه “یولیا تیموشنکو” نخست وزیر سابق اوکراین در زندان کاملا منتفی شده است.

هفته گذشته تیموشنکو از طریق اطرافیان خود مدعی شده بود که هنگام انتقال وی از زندان خارکوف به بیمارستان، مامورین متوسل به خشونت شده و او را مورد ضرب و شتم قرار دادند. وی نقاط مختلف بدن خود که دچار کبودی شده را در عکس‌هایی به نمایش گذاشت.

نخست وزیر اوکراین در اعتراض به این برخورد اعلام اعتصاب غذا نموده و رسما شکایت کرد. دادستانی کل اوکراین در این رابطه تحقیقاتی را انجام داد، ولی دلیلی برای آغاز یک پرونده قضایی در این مورد نیافت.

نخست وزیر اوکراین روز جمعه در رابطه با جنجال بوجود آمده پیرامون این مسئله یادآور شد که اگر اطلاعات مربوط به اعمال زور علیه تیموشنکو مورد تایید قرار می‌گرفت، تدابیر سخت گیرانه‌ای علیه مقامات زندان خارکوف در نظر گرفته می‌شود، ولی این موضوع ثابت نشده است.

ضمن اینکه بر اساس اطلاعات برخی رسانه‌های گروهی، نخست وزیر سابق اوکراین موافقت کرده است تا برای درمان به بیمارستان محلی شهر خارکوف منتقل شود.

“مکس آینخوپل” پزشک آلمانی کلینیک تخصصی «شاریته» برلین که وضعیت جسمانی تیموشنکو را زیر نظر دارد، گفت: تیموشنکو در جلسه‌ای مشورتی با پزشکان آلمانی و اوکراینی در نهایت موافقت کرد تا برای درمان به مرکز درمانی شهر خارکوف منتقل شود و مراحل درمانی وی زیر نظر نماینده کلینیک «شاریته» در این بیمارستان محلی آغاز شود.

یولیا تیموشنکو در اکتبر سال ۲۰۱۱ بخاطر سوء استفاده از اختیارات نخست وزیری خود در سال ۲۰۰۹ در زمان امضای قرارداد گازی با روسیه و وارد کردن خسارات مالی هنگفت به دولت اوکراین به ۷ سال حبس محکوم شده و از آن زمان تاکنون در زندان شهر خارکوف بسر می‌برد. ضمن اینکه وضعیت جسمانی وی از آغاز دوره محکومیتش کم کم رو به وخامت گذاشته است.
۵۱۵۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.