کسی که می‌خواهد زور بگوید سینمایش را تعطیل کند / واکنش رئیس شورای صنفی نمایش به منتقدان اکران عید فطر

رئیس شورای صنفی نمایش گفت: «انتقادها هیچ تاثیری در مواضع قانونی شورای صنفی در اکران عید فطر ندارد، حتی اگر سینماهای حوزه هنری یا شهرداری بخواهند فیلم‌ها را اکران نکنند ما از این‌کار استقبال می‌کنیم. کسی که می‌خواهد زور بگوید سینمایش را تعطیل کند اما پیشنهاد ما این است که سینما «آزادی» تعهد بدهد که دیگر تخلف نمی‌کند.»

 

سیدضیاء هاشمی، در پاسخ به پرسشی درباره‌ی حاشیه‌های اخیراکران عید فطر تصریح کرد: «انتقادها بی‌جهت است. چگونه در پنج ماه گذشته که به زور فیلم‌هایی را اکران نمی‌کردند و یا فیلمی را بدون اجازه روی پرده می‌بردند، کسی انتقاد نمی‌کرد؟ اکران را بهم ریختند و فیلم‌ها ضرر زیادی کردند، چگونه در این مدت صدای کسی در نیامد؟»

 

وی همچنین در پاسخ به این پرسش که اگر سینماهای حوزه هنری و شهرداری تهران فیلم‌های اکران عیدفطر را نمایش ندهند، چه اتفاقی خواهد افتاد؟ تاکید کرد:‌ «از خدا می‌خواهیم که اکران نکنند. هر کس خواست فیلم‌ها را اکران نکند می‌تواند سینمایش را تعطیل کند. مگر سالن‌های سینما ارث پدر کسی است؟ تمام این کارها به خاطر این است که سینما «آزادی» که یک سینمای متخلف است را جریمه کرده‌ایم.»

 

هاشمی با طرح این پرسش که «پس ادعای اکران فیلم‌های ارزشی چه شد؟» ادامه داد: ‌«مگر مدام نمی‌گفتند که می‌خواهیم فیلم‌های ارزشی را اکران کنیم؟ مگر در تلویزیون نگفتند که باید فیلم‌های ارزشی اکران شود تا ما از آنها حمایت کنیم؟ اکنون ما هم به حرف خودشان استناد می‌کنیم و می‌گوییم از نظر ما «کلاه قرمزی و بچه ننه» به هیچ وجه ارزشی نیست. اگر می‌توانند ما را قانع کنند که «کلاه قرمزی» یک فیلم ارزشی است.» 

 

رئیس شورای صنفی نمایش در ادامه سخنانش به تخلفات سینما «آزادی» اشاره کرد و گفت: «طبق ماده ۳۲ آئین‌نامه (ماده ۲۵ آئین‌نامه قدیم شورا) سینما «آزادی» موظف بود بعد از پایان اکران فیلم سینمای سرگروهش، قرارداد بعدی‌اش را به ما اعلام کند اما این کار را نکرد. ما با استناد به قانون، دو فیلم را برای اکران به مدیر این سینما معرفی کردیم اما باز هم به قانون تمکین نکردند. این تنها یکی از تخلفات سینما آزادی است.» 

 

وی افزود: «همچنین سینما آزادی، «شور شیرین» را بدون مجوز نمایش اکران کرد و بارها اعلام کردند که به قانون تمکین نخواهند کرد. این‌ها تنها بخش‌هایی از تخلفات این سینماست که به خاطرش جریمه شده است.»

 

هاشمی در پاسخ به این اظهار نظر مدیر «آزادی» که گفته بود هیچ شکایتی از اکران نشدن فیلم‌ها در این سینما به شورای صنفی نمایش ارائه نشده است که ما را جریمه کنند،‌ گفت: «مگر شکایت ملاک است؟ ما حواله فیلم صادر کردیم و آنها بر خلاف قراردادشان فیلم را اکران نکردند. همین کافی است که بخواهند جریمه شوند.»

 

 

وی تصریح کرد: «مدیر سینما «آزادی» می‌تواند تعهد بدهد که دیگر تخلف نخواهد کرد و ما هم برای‌شان حواله فیلم‌های اکران عید فطر را صادر می‌کنیم.»

 

رییس شورای صنفی نمایش با تاکید مجدد برای ایستادگی بر مواضع این شورا در اکران عید فطر گفت: «حتی اگر سینماهای حوزه هنری یا شهرداری تهران هم بخواهند فیلم‌های نوبت عید فطر را اکران نکنند، ما باز هم تا آخر روی مواضع قانونی‌مان ایستاده‌ایم و اتفاقا می‌گوییم پردیس‌ها به سایر سینماها ضرر زده بودند، خیلی هم بد نیست که چند وقتی تعطیل باشند تا سایر سینماها نفس بکشند.»

 

سید ضیاء هاشمی در پایان این گفت‌وگو تصریح کرد: «در هر صورت هر کس به قانون احترام نگذارد با او برخورد می‌کنیم. فعلا ما قانون هستیم و خط قرمزها را تعیین می‌کنیم، چه خوش‌شان بیاید و چه بدشان بیاید.»

۵۷۲۴۶

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.