“کشاورزان” از چرای دام در حاشیه رودخانه ها اجتناب کنند

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

امروز و فردا کشاورزان از چرای “دام” در حاشیه “رودخانه”ها و “مسیل”ها اجتناب کنند و طی این مدت عملیات کشاورزی بویژه محلول پاشی در “باغات” پیشنهاد نمی شود.

به گزارش ممتاز به نقل از خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران براساس پیش بینی های سازمان هواشناسی کشور، از عصر امروز”یکشنبه ۲۶ آبان ماه ۹۲″ و طی فردا”دوشنبه ۲۷ آبان ماه ۹۲″ با توجه به بارش های شدید در استان های فارس، بوشهر، خوزستان، ایلام، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان و اصفهان، پیشنهاد می گردد که کشاورزان گندم کار ( آبی و دیم) در این مناطق نسبت به آماده سازی مزارع کشت نشده امروز جهت استفاده از نزولات جوی برای خاک و آب اقدام کنند و همچنین محصولات باقی مانده در سطح زمین جمع آوری شود.

براساس این گزارش ممتاز به نقل از، در طی این مدت عملیات کشاورزی بویژه محلول پاشی در باغات پیشنهاد نمی شود و اکیداً از چرای دام در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها اجتناب شود.

لازم به ذکر است، با توجه به حاکم بودن این شرایط در روز سه شنبه و چهارشنبه در استان های واقع در جنوب غرب، غرب، دامنه های زاگرس مرکزی و جنوب کشور پیشنهاد های فوق حتماً رعایت گردد.

گفتنی است، به سبب نفوذ توده هوای سرد به استان های واقع در شمال شرق و شرق کشور طی روزهای چهارشنبه تا جمعه کشاورزان و باغداران این استان ها بویژه در مناطق زعفران کاری نسبت به برداشت سریع محصولات باقی مانده اقدام و تمهیدات لازم جهت مواجه با سرمازدگی را برقرار کنند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.