کشاورزان خسارت دیده از حوادث غیرمترقبه از پرداخت جریمه معاف می‌شوند

بررسی بودجه ۹۳

ایران > قانونگذاری– ممتازنیوز:
نمایندگان مجلس شورای اسلامی موافقت کردند کشاورزانی که بر اثر حوادث غیرمترقبه خسارت دیده‌اند از پرداخت جریمه معاف شوند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه بررسی جزییات لایحه بودجه ۹۳ بند الحاقی یک به تبصره ۱۱ لایحه بودجه را در جلسه علنی نوبت صبح امروز(شنبه) به تصویب رساندند.

بر این اساس کشاورزانی که در اثر حوادث غیرمترقبه از جمله خشکسالی خسارت دیده‌اند و قادر به پرداخت حق بیمه اجتماعی در موعد مقرر نشده‌اند، از پرداخت جریمه برای مدت معذوریت معاف می‌باشند و همچنین جریمه دیرکرد تسهیلات بانکی پرداخت به کشاورزان بخشوده می‌شود.

به گزارش ایسنا؛ آئین‌نامه‌ای اجرایی این بند با پیشنهاد معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور و وزارت جهاد کشاورزی حداکثر طی دو ماه پس از ابلاغ این قانون به تصویب هیات وزیران خواهد رسید.

همچنین نمایندگان بند ب تبصره ۱۱ را نیز به تصویب رساندند که مطابق این مصوبه در اجرای بند الف ماده یک قانون تمرکز وظایف و اختیارات مربوط به بخش کشاورزی در وزارت جهاد کشاورزی و ماده ۳۳ قانون افزایش بهره‌وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی، بانک مرکزی از طریق بانک‌های عامل مکلف است با معرفی وزارت جهاد کشاورزی تسهیلات لازم را برای خرید گندم تولید داخلی تا سقف ۱۱۰ هزار میلیارد ریال از محل منابع داخلی بانک‌ها قبل از آغاز فصل برداشت در اختیار سازمان مرکزی تعاون روستایی، کارخانه‌های آرد و سیلوداران بخش خصوصی قراردهد. کارخانه‌ها و شرکت‌های مذکور موظفند تسهیلات دریافتی را برای خرید محصولات فوق به مصرف برسانند و در موعد مقرر بازپرداخت کنند.


RSS
منبع:همشهری
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.