کشتار در میانمار یک طرح صهیونیستی است

به گزارش حوزه دانشگاهممتازنیوز، طلاب و فضلای غیر ایرانی جامعه المصطفی العالمیه در واکنش به کشتار مسلمانان میانمار بیانیه ای صادر کردند.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

همزمان با آگاهی و گسترش موج بیداری اسلامی در سراسر جهان گروه‌های مافیایی و تروریستی، با حمایت و پشتیبانی استکبار جهانی و صهیونیزم هر روز حادثه جدیدی را علیه مسلمانان می‌آفرینند. روزی با توهین به مقدسات دینی و به آتش کشیدن قرآن کریم، مقدس ترین کتاب مسلمانان، قلب میلیون‌ها مسلمانان را جریحه‌دار می‌نماید و روزی هم با حمایت از متجاوزین و مزدوران‌شان در کشورهای اسلامی مانند بحرین، مصر، سوریه، افغانستان، پاکستان و .. عمق کینه و عداوت‌شان علیه مسلمانان را آشکار می‌کنند.

امروز استکبار جهانی و مزدورانشان با طرح توطئه دیگری در میانمار ده‌ها هزار انسان مسلمان و بی‌گناه را بعد از مصلوب نمودن فجیعانه به شهادت می‌رساند.

سکوت معنادار مجامع جهانی و مدعیان حقوق بشر در مقابل این کشتار بی‌رحمانه مسلمانان در میانمار پیامی جز این نمی‌تواند داشته باشد که صهیونیسم جهانی و عوامل استکبار مصمم‌اند تا با راه‌اندازی کشتارهای غیرانسانی جلوی موج بیداری اسلامی را بگیرند و یا ذهن اسلامی را از مسائل اصلی‌شان منصرف نمایند ولی آنان کور خوانده‌اند و امروز مسلمانان جهان بیدار شده‌اند و دیگر این اجازه را نخواهند داد که قدرت‌های بیگانه برای آنان امر و نهی نمایند و سرنوشت‌شان را تعیین کنند.

برای روشن شدن عمق این فاجعه غیرانسانی و توطئه استکباری لازم است اشاره کوتاه به سابقه تاریخی مسلمانان در میانمار گردد. میانمار از کشورهای جنوب شرق آسیا است که اسلام در قرون اولیه هجری توسط دریانوردان مسلمان به این کشور راه یافت به طوری که امروز بیش از هفت میلیون مسلمان در این کشور زندگی می‌کنند.

مسلمانان سابقه دیرینه در میانمار دارند و در کسب استقلال این کشور از انگلیس در سال ۱۹۴۸ نقش عمده‌ای داشتند. به گونه‌ای که بعد از خروج اشغالگران انگلیس از میانمار، ‌منطقه آراکان در اختیار مسلمانان قرار گرفت و آنها برای مدتی اداره این منطقه را در اختیار داشتند. مسلمانان، خواهان الحاق این منطقه آراکان به پاکستان بودند و به همین جهت با محمد علی جناح رهبر استقلال پاکستان ارتباط برقرار کردند.

اما این تلاش‌ها نتیجه نداد و بیش از پیش موجب خشم دولت مرکزی میانمار گردید. این امر سبب شد که دولت مرکزی میانمار بعد از تسلط کامل بر این کشور در صدد آزار و اذیت مسلمانان برآمده و حتی آنان را از انجام فریضه واجب حج منع کرد.

در اثر سیاست‌های ظالمانه و غیرانسانی دولت میانمار شدیدترین فشارها و حق کشی‌ها، بر مسلمانان این کشور اعمال گردید. این فشارها موجب شد که بسیاری از مسلمان‌ها میانمار را ترک کرده و به کشورهای مجاور مانند بنگلادش، هند، پاکستان،‌مالزی، تایلند، امارات متحده عربی و … مهاجرت نمایند.

اما این سیاست‌های ضد انسانی دولت میانمار نتوانست جلوی رشد مسلمانان در کشور را بگیرد و بلکه روز به روز بر پیروان آن افزوده می‌شد. به طوری که امروز مسلمانان علاوه بر حضور در استان (راخین) و در شهرها و روستاهای دیگر میانمار نیز حضور دارند. از آنجای که در این کشور دین بودا حاکم است، متاسفانه مسلمانان همواره به علت “گرایش زیاد پیروان بودا به اسلام” در فشار و سرکوب به سر می‌بردند. دولت مرکزی میانمار، از سال‌ها قبل به علت گسترش اسلام در این کشور، اسلام را از لیست‌ اقلیت‌های مذهبی میانمار حذف کرد و مسلمانان را در فشار بیشتر قرار داد.

جالب توجه است که علیرغم فشارهای دولت علیه مسلمانان آنان مشکل اساسی با دیگر فرق و پیروان ادیان ساکن در میانمار نداشتند و بلکه به طور مسالمت آمیز در کنار هم زندگی می‌کردند. اگر چه دولت گاه‌گاهی برای سرپوش گذاشتند بر سیاست‌های غیر انسانی خود به مسلمانان، پیروان ادیان موجود در میانمار را به جان هم می‌انداخت.

ولی این قضیه هیچگاه نتوانست مشکل عمده‌ای را ایجاد نماید. اما در این اواخر که موج بیداری اسلامی به عنوان یک طوفان سراسر جهان را فرا گرفته و ماهیت استکبار و صهیونیزم بین‌المللی را هدف قرار داده است،‌دشمنان اسلام دست به دست هم داده و به این فکر افتاده‌اند تا با راه‌اندازی کشتار و ایجاد اختلاف بین فرق و پیروان ادیان می‌توانند به اهداف شوم‌شان دست یابند. روی این جهت این بار مسلمانان مظلوم میانمار قربانی توطئه مشترک دشمنان اسلام و صهیونیزم بین‌الملل شده و ضد بشری‌ترین جنایت علیه آنان صورت گرفت.

بنابر گزارش‌های رسیده در اثر جنایت اخیر عوامل صهیونیستی و نظامیان میانمار، علیه مسلمانان این کشور تاکنون چندین هزار نفر کشته و صدها تن مجروحین و بیش از ۹۰ هزار نفر آواره و بی‌خانمان و ۳۰ هزار نفر ناپدید شده‌اند.

همچنین گزارش‌ها حاکی از این است که عوامل این حادثه، علاوه بر تخریب و ویران نمودن ده‌ها روستای متعلق به مسلمانان هزاران قرآن را نیز به آتش کشیدند و بیش از ۷۲ مسجد تخریب کردند.

جای بسیار تعجب است. این جنایت در آغاز قرن ۲۱ و در پیش چشم حامیان حقوق بشر و مدعیان آزادی و دموکراسی صورت می‌گیرد. اما صدایی از جایی شنیده نمی‌شود. از مجامع جهانی و به ویژه خانم آنگ سان سوچی، برنده جایزه صلح نوبل که خود از طرفداران حقوق بشر بوده و در این کشور به سر می‌برد انتظار می‌رفت که در محکومیت این فاجعه ضد انسانی سکوت نکند. متاسفانه هیچ کاری انجام داد. این درحالی است که اگر یک نفر صهیونیست در غزه یا جای دیگر جهان خون از دماغش برون شود، سر و صدای مدافعان به اصطلاح حقوق بشر گوش جهان را کر می‌کند اما در میانمار در مقابل نسل کشی مسلمانان سکوت را بر همه چیز ترجیح دادند.

به نظر می‌رسد علت این سکوت جز این نمی‌تواند باشد که کشتار هزاران مسلمان در میانمار یک توطئه از پیش تعیین شده صهیونیزم بین‌المللی بر ضد مسلمانان بوده است.

ما طلاب و فضلای غیر ایرانی جامعه المصطفی (ع) العالمیه ضمن این که این فاجعه ضد بشری علیه مسلمانان میانمار را یک توطئه صهیونیستی و استکباری دانسته و بر این عقیده‌ایم. اگر مسلمانان جهان در مقابل این گونه جنایات سکوت نمایند. به طور قطع همان سرنوشت به سراغ آنان نیز خواهد آمد. لذا ما نقطه نظرات و موضع خود را مقابل این جنایت هولناک طی چند بند به تمام مسلمانان و آزادی خواهان جهان چنین اعلام می‌داریم:

۱- ما کشتار ضد انسانی، مجروح و بی‌خانمان شدن صدها هزار انسان مسلمان بی‌گناه را در میانمار، اعم از زن و مرد،‌ جوان و پیر و طفل معصوم را شدیدا محکوم نموده و از مسلمانان سراسر عالم می‌خواهیم که برای دفاع از مسلمانان میانمار که فریاد یا للمسلمین سر می‌دهند. از هیچ کمکی دریغ نکرده و به هر طریق ممکن صدای مظلومیت آنان را به گوش جهانیان برساند.

۲- ما مسئله میانمار را یک طرح استکباری و صهیونیستی از سوی دشمنان واقعی ملت میانمار دانسته و خواهان زندگی مسالمت آمیز پیروان تمام ادیان و فرق در این کشور می‌باشیم.

۳- ما از مجامع جهانی، سازمان ملل متحد، کنفرانس کشورهای اسلامی، سازمان عدم تعهد، مسلمانان جهان و کلیه سازمان‌های اسلامی و بین‌المللی مدافع حقوق بشر می‌خواهیم با محکوم نمودن این جنایت، به عاملین آن اجازه ندهند که در آینده نسل کشی علیه مسلمانان در میانمار تکرار شود.

۴- ما از دولت میانمار می‌خواهیم، مسلمانان این کشور که جزء ساکنین این سرزمین بوده و حفاظت از جان و مال آنان به عنوان یک شهروند بر عهده دولت است. ضمن رعایت حقوق مسلمانان در این کشور، برای جلوگیری از تکرار چنین حوادثی در آینده عوامل این جنایت را محاکمه و خسارت وارده بر مسلمانان را جبران نماید.

۵- در آخر ما از تمام مسلمانان آزاده و کشورهای اسلامی جهان می‌خواهیم با درک شرایط حساس کنونی جهان اسلام، متوجه توطئه‌های همه جانبه استکبار جهانی و صهیونیزم بین‌المللی علیه مسلمانان باشند و ضمن اتحاد و همدلی خود اجازه ندهند که دشمنان اسلام با استفاده از حربه‌های مذهبی، قومی، زبانی و… در بین آنان رخنه نمایند و بدانند که آینده از آن مسلمانان است.

“انتهای پیام”/ر


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.