کشتن بیش از ۸ هزار قلاده سگ در مشهد

مدیرعامل انجمن دیده بان حقوق حیوانات با اشاره به کشتن سگ ها در شهر مشهد گفت: از مسئولان شهری مشهد درخواست می کنیم که به‌ جای کشتن سگ‌ ها، زباله ‌ها که غذای اصلی این حیوانات هستند را کنترل کنند.

 شهرام شریفی در گفت و گو با پانا، با اشاره به کشتار سگ ها در شهر مشهد اظهار داشت: حدود ۱۵ روز پیش ردیف بودجه ای از سوی مسئولان شهر مشهد اعلام شد که سازمان مدیریت پسماند مشهد اعلام کرد که ۲۱۸ میلیون از محل معدوم کردن سگ ها در این شهر درآمد داشته است.

مدیرعامل انجمن دیده بان حقوق حیوانات اضافه کرد: طی صحبت هایی که انجام شد، مبلغ فوق تکذیب شد چرا که با آماری که از سوی مسئولان مشهد اعلام شد متفاوت بود، از طرفی اعلام شد که هزینه کشتن هر سگ ۵۰ هزار تومان است و ۸ هزار و ۵۰۰ سگ معدوم شده است که این آمار متناقص بود.

وی تصریح کرد: مسئولان شهر مشهد اعلام کردند که در ۱۰ سال اخیر حدود ۶۱ هزار سگ را معدوم کرده اند که هزینه ای بیش از ۳ میلیارد و نیم داشته است.

شریفی با اشاره به اهمیت کنترل حیوانات در سطح شهر اظهار داشت: هنگامی که جمعیت حیوانات بیشتر شود به انگل تبدیل می شوند اما این در حالی است که ما با کشتن از طریق تفنگ و حتی مرگ ترحم را قبول نداریم چرا که معتقد هستیم حیوان نیز حق زندگی دارد و باید جمعیت آن ها کنترل شود که این امر از طریق کنترل زباله ها شکل می گیرد.

مدیرعامل انجمن دیده بان حقوق حیوانات با اشاره به پیگیری سازمان محیط زیست در این موضوع، گفت: بحث رها بودن سگ در همه دنیا وجود دارد از طرفی هر یک جفت سگ می تواند سالانه ۶ توله به دنیا آورد اما بحث برسر این است که باید روش برخورد با این موضوع اصلاح شود، اما متاسفانه روش برخورد کنونی با این موضوع در اساس اشتباه است.

وی با بیان اینکه معدوم کردن سگ ها به هر طریقی حتی مورد قبول مراجع عظام نیز نیست، خاطرنشان کرد: اینکه به هر طریقی سگ ها را از بین ببریم چون باعث ترس مردم می شود، صحیح نیست لذا این کار همت همه مردم را می طلبد. لذا شیوه فعلی راهی برای کنترل جمعیت این حیوانات نیست بلکه راهی برای از بین بردن آن ها.

مدیرعامل انجمن دیده ‌بان حقوق حیوانات یادآور شد: اینکه سگ‌ ها بابت آلودگی معدوم می شوند و آن ها عامل بیماری هاری هستند نمی تواند عاملی برای کشتار آن ها باشد، در سال گذشته تنها ۷ نفر در کل کشور سگ گزیده شده اند.

وی افزود: از مسئولان شهری مشهد درخواست می کنیم که به‌ جای کشتن سگ‌ ها، زباله ‌ها که غذای اصلی این حیوانات هستند را کنترل کنند.


Tabnak.IR | تابناک

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.