کشته شدن شمار بسیاری از تروریست های خارجی در سوریه

۲۵فروردین۱۳،

به گزارش شبکه تلویزیونی سوریه ، شماری از تروریست های عضو جبهه النصره در نوی ، بصری الشام ، ام المیاذن ، نصیب ، خربه غزاله و قری اللجاه در استان درعا کشته شدند و مخفیگاه ها و تجهیزات جنگی آنان نیز منهدم شد.

 

در روستای طیسیا در درعا  شماری از عضای جبهه النصره از جمله بیست و یک تروریست اردنی کشته شدند.

 

در روستای حیط در درعا نیز شماری از تروریست های عضو جبهه النصره کشته شدند که احمد هریدی و عبد الله بلطی از اتباع مصر و ثائر حیاری از اتباع اردن شناسایی شدند.

 

اعضای یک گروه تروریستی گلدسته های مسجد العمری و مسجد جامع کرک را در منطقه کرک در درعا که قدیمی ترین گلدسته های مساجد در جهان اسلام بودند منهدم کردند.

 

در جاده درعا به دمشق نیز تروریستها با شلیک خمپاره به خانه های مردم چهار برادر را کشتند.

 

نیروهای ارتش سوریه به محل تجمع تروریستها در روستاهای جب الاحمر ، مزغله ، ساقبه کرت و خان الجوز در ریف لاذقیه یورش بردند و شمار بسیاری از تروریست ها را کشتند و زخمی  و تعدادی از خودروهای مجهز به تیربار آنان را منهدم کردند .

 

حمد صانع از اتباع عربستان و احمد بو قسومه از اتباع لیبی و عمر سید  علی و عبد القادر حفناوی از اتباع مصر و عبد العزیز مکانسی از اتباع مغرب و عمر طیش از اتباع یمن شناسایی شدند.

 

نیروهای مسلح سوریه شماری از اعضای جبهه النصره را در روستاهای سوده ، دیورکه و دورین در ریف لاذقیه از پای در آوردند و شش دستگاه خودروی حامل سلاح و مهمات تروریستها را نیز منهدم کردند که احمد حمود از اتباع عراق ، عبد العزیز خیر الله از اتباع ا ردن و منذر طوخی از اتباع کویت و عزام عبد ا لله از  اتباع  عربستان سعودی شناسایی شدند.

 

نیروهای سوری شمار دیگری از تروریست ها را در روستاهای غمام ، زویک و بیت عوام در ریف  لاذقیه از پای در آوردند و دو دستگاه خودروی مجهز به تیربار آنها را نیز منهدم کردند .

 

در حمص نیز شمار بسیاری از تروریستهای غیر سوری در حملات نیروهای ارتش سوریه کشته شدند.

 

نیروهای ارتش به محل تجمع تروریستها در باب هود در شهر حمص ، تلدو و تل دهب در ریف حوله در اطراف حمص و عرجون در ریف قصیر در استان حمص یورش بردند و شماری از تروریستها را کشتند.

 

همچنین مخفیگاههای تروریستها در آبل در ریف حمص هدف حمله قرار گرفت که فرج فواز عویدانی ، عبد الکریم مسلط و ابوبکر عنیزی از اتباع  عربستان از جمله کشته ها بودند.

 

تلاش تروریستها برای منفجر کردن چهار بمب در جاده تل تازه در اطراف حمص خنثی شد .

 

مقادیری دارو و تجهیزات تازه پزشکی که بیشتر آن آمریکایی بود در ریف قصیر در استان حمص کشف و مصادره شد.

 

نیروهای ارتش در ریف حلب با تروریستها در مسلمیه ، حندرات و اطراف زندان مرکزی ، روستاهای حربیل ، قراصی ، حریتان و کویرس درگیر شدند و شمار بسیاری  از تروریستها را کشتند و تجهیزات آنان را منهدم کردند .

 

در شهر حلب نیز شمار بسیاری از تروریستها در منطقه شیخ سعید ، اسکان ، عین العصافیر ، کازیتی ، قضیماتی ، بیک ، مجبل و مغسله ، لیرمون ، شقیف ، بنی و صاخور در حمله نیروهای ارتش سوریه کشته شدند.

 

در ریف ادلب نیز نیروهای ارتش سوریه به مخفیگاه تروریستها در جاده اریحا معره یورش بردند و شماری از تروریستها را کشتند.

 

در شهر سراقب در ریف  ادلب ، مخفیگاههای تروریستها هدف قرار گرفت که شماری از اشخاص مسلح تروریست کشته و زخمی شدند که فاروق غازی و غزوان شیری از اتباع اردن از جمله کشته ها بودند. شیری سرکرده یکی از گروههای تروریستی بود.

 

زکریا الامنه و محمد هیجی از اتباع لیبی در این عملیات کشته شدند و هیجی سرکرده یکی از گروههای تروریستی بود. دو تبعه ترک به نام شاکر شقوک و شیتیک چیلیک نیز در این عملیات کشته شدند .

 

در حسکه نیز ارتش سوریه به عملیات خود در روستاهای عویجه ، زبانه و حمیره در ریف قامشلی پایان داد و امنیت را به این مناطق بازگرداند و شماری از اعضای جبهه النصره در این  عملیات کشته شدند. نیروهای ارتش تعدادی از جنگ افزارهای تروریست ها را منهدم و سلاح های متنوع آنان را مصادره و یک دستگاه خودرو مجهز به تیربار را منهدم کردند .

 

 

تلاش برای وارد کردن کامیون حامل مهمات به دمشق خنثی شد

 

نیروهای امنیتی سوری تلاش برای وارد کردن یک دستگاه کامیون حامل سلاح و مهمات را به شهر دمشق نافرجام گذاشتند  و یک دستگاه خودروی بمب گذاری شده در ریف دمشق را  خنثی کردند.

 

این کامیون از مرزهای لبنان به مقصد یکی از پایگاههای  تروریستها در حرکت بود .

 

احمد محمد بشیر رباح از ساکنان یبرود در ریف دمشق که در انتقال این کامیون دست داشت تلاش کرد فرار کند اما کشته شد.

 

گلوله های خمپاره و دارو در قسمتهای مختلف این کامیون جاسازی شده بود .
 
 
 


– برگزیده
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.