کشته شدن هر ساعت ۲ نفر در تصادفات!

۳۰م دیماه ،

رئیس اورژانس کشور حوادث جاده‌ای را از عوامل مهم مرگ و ایجاد ضایعه نخاعی در کشور عنوان کرد و گفت: در سال قبل ۲۰ هزار و ۶۸ نفر در حوادث جاده‌ای کشته و ۸۰۰ هزار نفر مجروح شدند یعنی هر ساعت ۲ کشته و ۸۸ مجروح.

  خبرگزاری فارس: رئیس اورژانس کشور حوادث جاده‌ای را از عوامل مهم مرگ و ایجاد ضایعه نخاعی در کشور عنوان کرد و گفت: در سال قبل ۲۰ هزار و ۶۸ نفر در حوادث جاده‌ای کشته و ۸۰۰ هزار نفر مجروح شدند یعنی هر ساعت ۲ کشته و ۸۸ مجروح.

غلامرضا معصومی پیش از ظهر امروز در نشست خبری اولین جشنواره حمایت‌طلبی و پیشگیری از ضایعات نخاعی ناشی از حوادث اظهار داشت: پیشگیری بهترین راه برای کاهش هزینه‌های ناشی از حوادث و ضایعات نخاعی است و ما در این حوزه باید بحث‌های حمایت‌طلبی و پیشگیری را به شدت در کشور پررنگ کنیم.

وی با اشاره به اینکه آمار بالای ضایعات نخاعی فقط مختص ایران نیست، افزود: حتی کشورهای پیشرفته مانند آمریکا هم با این موضوع دست به گریبانند و کار بسیاری نمی‌توانند انجام دهند به طوری که تا پایان سال ۲۰۱۲ آمار بیماران ضایعه نخاعی بر اثر اتفاق در ایالات متحده به ۲۷۰ هزار نفر رسید که ۱۲ هزار نفر مورد تازه در سال ۲۰۱۲ بود.

معصومی تعداد بیماران ضایعات نخاعی در کانادا را هم بالغ بر ۴۴ هزار نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد هزار و ۷۸۵ مورد تازه مربوط به سال ۲۰۱۲ بوده است.

رئیس اورژانس کشور ناتوانی را سومین عامل مرگ در جامعه ایرانی خواند و گفت: سقوط از ارتفاع ششمین سبب مرگ مردم است.

وی با اشاره به آماری از مرگ و میر هموطنان‌مان در جاده‌های کشور در سال قبل اذعان داشت: ۲۰ هزار و ۶۸ نفر در  سال ۹۰ در جاده‌های کشور جان خود را از دست دادند و ۸۰۰ هزار نفر مجروح شدند یعنی هر ساعت ۲ نفر کشته و ۸۸ نفر در جاده‌ها مجروح شدند.

معصومی در بخش دیگری از سخنان خود ایران را دومین کشور در بحث جامعه ایمن عنوان کرد و گفت: با ثبت ۲۴ جامعه ایمن در کشور ایران پس از چین دومین کشوری است که به سمت ایجاد جامعه‌ای ایمن پیش می‌رود اما نباید فراموش کرد که این مسیر بسیار طولانی است.

وی اضافه کرد: طبق شش شاخصی که سازمان بهداشت جهانی برای جامعه ایمن تدوین کرده با ارزیابی برای انجام مداخلات پزشکی، مشارکت در شبکه‌های ملی، بررسی الگوی اپیدمیولوژی و حوادث و اولویت‌بندی ‌آنها، تدوین برنامه‌هایی برای گروه‌های آسیب‌پذیر و تشکیل متولیان ایمنی تا اواخر این ماه شهر تهران گواهینامه اولین کلانشهر ایمن‌شده دنیا را دریافت می‌کنند.


مجله اینترنتی برترین ها | پورتال خبری و سبک زندگی
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.