کشته شدن یک فرمانده محلی طالبان در جنوب افغانستان

۲۵ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

نیروهای امنیتی افغانستان یک فرمانده طالبان را در جنوب این کشور کشتند.

به گزارش تفسیری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، iبه نقل از خبرگزاری شینهوا، شریف‌الله نصیری، یک سخنگوی محلی افغانستان اعلام کرد که نیروهای امنیتی افغانستان طی عملیاتی یک فرمانده عالی‌رتبه طالبان را iبه نام ملا نبی آخوندزاده در جنوب این کشور کشتند.

کشته شدن این فرمانده طالبان در پی درگیری‌ نیروهای امنیتی با اعضای این شبکه شبه‌نظامی که چندین ساعت iبه طول انجامید، iبه وقوع پیوست.

نصیری iبه خبرگزاری شینهوا گفت: بر اساس گزارش تفسیری‌های اطلاعاتی که در اختیار بود، نیروهای امنیتی iبه خانه‌ای در منطقه‌ «شاجوی» حمله کردند که در اثر آن ملا نبی آخوندزاده iبه همراه دو تن از محافظانش کشته شدند.

بر اساس اعلام مقام‌های افغانستان، آخوندزاده یکی از فرماندهان طالبان در جنوب افغانستان بود که در عملیات‌های شبه‌نظامی در این منطقه نقش بسزایی ایفا می‌کرد.

تاکنون طالبان درباره کشته شدن این فرمانده ارشد خود اظهارنظری نداشته است.

در همین حال، خبرگزاری شینهوا گزارش تفسیری داد، اشخاص مسلح ناشناس یک نفت‌کش و دو کامیون را در ولایت «سمنگان»، واقع در شمال افغانستان مورد هدف قرار دادند.

غلام محمد، رئیس پلیس ولایت سمنگان اعلام کرد: اشخاص مسلح ناشناس که احتمالا از اعضای طالبان بودند یک نفت‌کش و دو کامیون حامل مواد غذایی را مورد هدف قرار دادند.

وی افزود: این حملات تلفات جانی در پی نداشت.

در همین حال ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان اعلام کرد که این گروه شبه‌نظامی مسئولیت حمله iبه یک نفت‌کش و دو کامیون را در ولایت سمنگان برعهده می‌گیرد.

ذبیح الله مجاهد تاکید کرد: طالبان iبه حملات خود ادامه خواهد داد تا از این طریق مانع رساندن مواد مایحتاج نیروهای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی ناتو شود.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.