کشته شدن ۱۶ شبه نظامی توسط ارتش پاکستان

۱۵اردیبهشت،

ارتش پاکستان با اعلام این که سربازان این کشور در حمله به دو مخفیگاه شبه نظامیان در مرز افغانستان ۱۶ شبه نظامی را از پای درآورده، گزارش کرد که دو سرباز نیز در این حمله کشته شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌ به نقل از خبرگزاری فرانسه، ارتش پاکستان در اعلامیه‌ای بیان کرده است که در یک عملیات موفقیت آمیز نیروهای امنیتی شب قبل دو مخفیگاه شبه نظامیان را در دره “تیراه” تصرف کردند. همچنین در این عملیات ۱۶ شبه نظامی و دو نیروی امنیتی کشته و سه سرباز نیز مجروح شدند.

طبق این اعلامیه شبه نظامیان در حال فرار از منطقه دیده شدند و مقادیر بسیاری سلاح ومهمات از خود به جای گذاشتند.

دستیابی به تاییدیه رسمی از شمار کشته شدگان امکان پذیر نبوده زیرا ورود خبرنگاران و امداد رسانان به این منطقه ممنوع است.

این حمله در دره تیراه واقع در منطقه قبیله نشین “خیبر” اتفاق افتاده است که ارتش در آنجا شبه نظامیان طالبان و “لشکر اسلام” را مورد هدف قرار داده است. “خیبر” خط ارتباطی ناتو برای تامین مایحتاج نیروهای ائتلافی به داخل افغانستان و همچنین مسیر خروج تجهیزات ناتو پیش از خروج آنها در سال ۲۰۲۴ محسوب می‌شود و به نقل از مقامات نقطه کلیدی مهمی است برای تامین حفاظت پیشاور در انتخابات هفته آتی پاکستان.

انتخابات پاکستان در ۱۱ مه برگزار خواهد شد و مبارزات انتخاباتی تاکنون توسط تهدیدها و حملات طالبان خدشه دار شده‌ و طی این حملات از ۱۱ آوریل ۶۶ نفر کشته شده‌اند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.