کشتی توقیف شده حامل ۱۵۰ تن سلاح به مقصد سوریه

جام جم آنلاین: پایگاه خبری المنار تاکید کرد که کشتی توقیف شده حامل ۱۵۰ تن سلاح بود و انباری در شمال لبنان برای جاسازی این مقدار سلاح تدارک دیده شده بود.

به گزارش فارس به نقل از المنار، دستگاه قضایی لبنان تحقیق در زمینه کشتی توقیف شده در سواحل این کشور که حامل سلاح های زیادی به بندر طرابلس بوده و در آب های منطقه ای این کشور توقیف شده را بعد از بازداشت اعضای کادر این کشتی آغاز کرده است.

این کشتی حامل ۱۵۰ تن سلاح از انواع مختلف بوده است و یک انبار در شمال لبنان نیز برای قرار دادن این سلاح ها در آنجا تهیه و تدارک دیده شده بود.

این کشتی بعد از توقیف از سلعاتا به پایگاه نیروی دریای ارتش لبنان در بیروت منتقل شده است.

امین حطیط سرتیپ بازنشته لبنان درباره عوامل دست اندر کار در قاچاق این محوله بزرگ به المنار گفت که این اطمینان وجود دارد که نیروهای یونیفل این محموله را دیده و در روند قاچاق آن به لبنان تسهیل کرده اند و آن را با هماهنگی خود وارد آب های منطقه ای لبنان کرده اند.

پیشتر عربستان و قطر به صورت رسمی اعلام کرده اند که در تجهیز تروریست های سوری به سلاح های مختلف برای براندازی بشار اسد در سوریه کمک خواهند کرد.

ارتش لبنان جمعه موفق شد یک کشتی حامل سلاح را در آب های منطقه ای خود که از لیبی به مصر و سپس عازم لبنان شده بود را توقیف کند. منابع نظامی لبنانی اعلام کردند که این کشتی با نام لطف الله ۲ پرچم سیرالئون را در خود داشت و در مقابل بندر سلعاتا در منطقه شمال توقیف شده است. این کشتی سه کانیتنر داشت که حاوی سلاح های سبک و متوسط به همراه مهمات آنها بود ، صاحب این کشتی فردی سوری به نام “محمد خ” است و ملوان کشتی نیز برادر همین فرد است.

منابع امنیتی اعلام کردند که سلاح ها در داخل کانتینرهایی مخفی شده بود که روغن موتور به همراه داشت اما نیروهای امنیتی لبنان موفق شدند آنها را کشف و توقیف نمایند. کلاشنیکوف، رگبارهای ام ۱۶، آرپی جی انداز ها و مقدار زیادی از موشک های آن و راکت های “لاو” بخشی از مهمات موجود در این کشتی بوده است. ماده منفجره “تی ان تی” از دیگر مهمات موجود در این کانتینر ها بوده است.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.